LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
SEN 551 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yenilenebilir Enerji Teknolojileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SEN 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İthalata olan aşırı bağımlılık ile enerji sistemlerinin fosil yakıt ağırlıklı olmalarının hızlandırdığı iklim değişikliği konuları ülkelerin yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmelerini giderek daha fazla gerekli hale getirmektedir. Bu durum ülkemiz açısından daha da büyük bir öneme sahiptir. Ülkemizin yenilenebilir kaynaklar açısından büyük bir potansiyele sahip olması AB ile katılım müzakerelerinde bazı avantajlar da sağlamaktadır. Üniversitemizin, yenilenebilir enerji kaynakları potansiyeli açısında ülkemizin en önemli bölgelerinden birinde yer almış olması bu dersin program içindeki önemini daha da arttırmaktadır. Ders kapsamında yenilenebilir enerji kaynakları olan güneş, rüzgâr, hidrojen, biokütle, jeotermal, su ve dalga enerji teknolojileri ayrıntılı bir şekilde incelenecektir.Bunlara ek olarak hibrid uygulamalar ve bütünleşik enerji depolamalı yapılar örneklenecek, enerji arz güvenliği açısından yenilenebilir teknolojilerin mikrogrid uygulamalarda kullanılmasının önemi anlatılacaktır. AB enerji yönergelerinde yenilenebilir enerji, AB ve ABD örnek uygulamaları, gelişmekte olan ülke uygulamaları, Türkiye mevzuatı ve uygulamaları, yeşil ekonomi, yenilenebilir enerjinin geleceği, karbon piyasaları ders kapsamında ele alınacak konular arasındadır. Bu ders ile öğrenciler özellikle İzmir civarında gelişmekte olan yenilenebilir enerji sektörünün yetişmiş uzman ihtiyacını karşılayacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İleri düzeydeki bu ders dünyadaki enerji gelişimine hız kazandıran yenileneblir enerji teknolojilerini incelemek için planlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yenilenebilir enerjinin tarihi ve kapsamı | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
3 | Yenilenebilir enerji teknolojileri ve ikincil enerji | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
4 | Biokütle enerjisi | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
5 | Rüzgar enerjisi | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
6 | Güneş enerjisi | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
7 | Hidroelektrik | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
8 | Jeotermal ve yenilenebilir enerjinin diğer kaynakları | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 |
9 | Ara sınav | |
10 | Dünyada yenilenebilir enerji | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 • IEA yearly Energy Outlook, World Energy Council yearly Publications |
11 | AB’deki yenielenebilir enerji uygulamaları ve politikaları | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 • AB Sürdürülebilir Strateji Hedefleri 2030 |
12 | ABD’deki yenilenebilir enerji uygulamaları ve politikaları | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 • ABD Sürdürülebilir Enerji Stratejik Hedefleri--- DOE |
13 | Gelişen dünyada yenilenebilir enerji uygulamaları ve politikaları | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 • Advances in Energy Systems;The large scale renewable energy integration challenge) Lund-Byrne-Haas-Flynn 2019 Wiley |
14 | Yeşil ekonomi ve karbon piyasaları | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 • Handbook of Green Economics; E.Yeldan,S.Acar 2019 Elsevier Science |
15 | Gelişen Türkiye’de yenilenebilir enerji uygulamaları ve politikaları | JeanClaude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 • Handbook of Green Economics; E.Yeldan,S.Acar 2019 Elsevier Science • T.C. Enerji - Bakanlığı 2023-2035 Stratejik Plan |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve PowerPoint sunumlar |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
12
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
37
|
37
|
Toplam |
195
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Enerji çalışmaları konusunda teorik ve kavramsal yeterliliklerin yanı sıra uygulamalı yeterlilikleri geliştirmek. | |||||
2 | Ekonomi, doğa bilimleri, siyasi bilimler, hukuk, ve sosyoloji gibi enerji çalışmalarının temel bilim dallarında teorik ve pratik bilgiyi kullanarak enerji sistemleri hakkındaki problemleri ve durumları değerlendirmek. | |||||
3 | Enerji sistemlerinde beklenmeyen çok boyutlu problemleri, birey ya da bir grup üyesi olarak sorumluluk alıp çözümlemek. | |||||
4 | Enerji politikaları ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenler, iklim değişikliği ve çevre konularıyla eleştirel olarak değerlendirmek . | |||||
5 | Sürdürülebilir enerji kalkınmasında problemleri belirleyerek tartışmak. | |||||
6 | Uluslararası meselelerin ve jeopolitik durumun enerji üzerinde olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirerek tartışmak. | |||||
7 | Enerji sistemlerinin dayatıldığı ekonomik ve siyasi yapıyı inceleyerek tartışmak. | |||||
8 | Enerji çalışmaları literatüründe teorik ve deneysel boşlukları sorgularken orjinal tartışmalar geliştirmek. | |||||
9 | Enerji bilimleri ve sürdürülebilir enerji kalkınması alanında bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak değişkenler olarak teorileri, senaryoları ve kavramları ölçebilen verileri toplayarak yorumlamak. | |||||
10 | Bilimsel kriterler çerçevesinde sürdürülebilir enerji ve jeopolitik konularının siyasi, ekonomik, çevresel, toplumsal ve/ya da tarihsel boyutları hakkında tez/dönem projesi hazırlamak. | |||||
11 | Enerji çalışmaları literatürünü takip edebilmek ve uluslararası akademisyenlerle iletişim kurabilmek için yabancı dil becerilerini geliştirmek. | |||||
12 | Enerji bilimleri alanında veri ve bilgiyi ileri seviyede kulllanabilmek. | |||||
13 | Enerji çalışmalarıyla ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde etik, toplumsal ve bilimsel değerlere sahip olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Elektrikten ‘Çifte Ödül’ Geldi
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), GDZ Elektrik ve Genç İşi Kooperatif’in iş birliğiyle düzenlenen ‘Elektrik Dağıtım Sektöründe Yenilikçi Fikir Geliştirme Atölyesi’nde, İzmir Ekonomi
‘Scooter’ İle Dünyaya Açıldı
Kurduğu ‘Scootable’ adlı girişimle elektrikli scooter ve bisikletlerin çalışmasını sağlayan yazılımsal altyapıyı üreten İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) yüksek lisans öğrencisi Emrecan Durmaz,
15 bin kişiye ‘enerji’ mülakatı
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, Türkiye’de rüzgar ve güneş gibi yeni nesil enerji sistemlerine yönelik toplumsal algı ve
Gizli yakıt ‘enerji verimliliği’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, küresel enerji krizinin enerji verimliliği ve enerji