Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)

HEM 578 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kanıta Dayalı Hemşirelik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HEM 578
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşireliğin öğrenilmesidir. Güncel rehberlere ulaşma, verileri analiz etme ve hemşirelik girişimlerini kanıta dayandırmaları ve hasta bakımına yansıtabilmeleri hedeflenmiştir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşireliği tanımlayabilecektir. 2. Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini açıklayabilecektir. 3. Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engelleri tartışabilecektir. 4. Klinik/yönetim/eğitim konularında yanıtlanabilir soru oluşturabilecektir. 5. Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilecektir. 6. Kanıta dayalı rehberleri ve uygulamada kullanımını açıklayabilecektir. 7. Kanıta dayalı hemşireliği uygulamaya yansıtabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, kanıta dayalı hemşirelik uygulamasının avantajları ve faydalarını, kanıt seviyelerini, kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının önündeki engelleri ve yanıtlanabilir klinik bir soru oluşturma (PICO), kanıta dayalı çalışmalara ulaşılmasını ve değerlendirilmesi konularını içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dersin Tanıtımı
2 Kanıta dayalı hemşirelik bileşenleri ve tarihçesi Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 1: 3-45
3 Kanıta dayalı hemşireliğin yararları, kanıt tipleri ve düzeyleri Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 2: 45-96
4 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engeller (bireysel, kurumsal) Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 3: 76-86
5 Yanıtlanabilir klinik bir soru oluşturma (PICO) Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 3: 50-77 http://guides.mclibrary.duke.edu/ebm/pico
6 Randomize kontrollü çalışmalar, randomizasyon yöntemleri, randomize kontrollü çalışmaların değerlendirilmesi (Consort, Jadad ölçeği vb) Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 4: 90-165
7 Sistematik incelemeler ve meta analizler ve değerlendirilmeleri Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 5: 167-299
8 ARA SINAV
9 Sistematik inceleme ve meta-analizlerde geçerlilik, önemlilik ve uygulanabilirlik Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 6: 300-376
10 Araştırma kalitesini, kanıtın ve önerinin gücünü değerlendirme Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 7: 380-467
11 Kanıtların eleştirel değerlendirilmesi ve klinik önerilerin belirlenmesi Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 8: 470-530
12 Araştırma kullanımını artıran stratejiler Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 9: 532-656
13 Kanıta dayalı uygulama rehberler, amaçları ve uygulamada kullanımı Guyatt, G., Ciliska, D. & DiCenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014 Chapter 10: 600-660
14 Ödev sunumları Kanıt düzeyi yüksek bir çalışmanın eleştirel incelenmesi ve sunulması
15 Genel tekrar
16 Final

 

Ders Kitabı

PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar.

- Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, 2014

Önerilen Okumalar/Materyaller

- Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53.

- Babaoğlu, Ö.M. Yaşar, Ü., Dost, T., Kayalp, O. Kanıta Dayalı Tıp: Kavramlar, Örnekler ve Görüşler. Türkiye Klinikleri, 2009, 29(5), 1298-305.

- Lemieux-Charles L, Champagne F, Using Knowledge and Evidence In Health Care, University of Toronto, 2004.

- Yurtsever, S., Altıok, M. Kanıta Dayalı Uygulamalar ve Hemşirelik, F.Ü. Sağlık Bil. Dergisi 2006, 20(2), 159-166..

- Newell, R, Burnard, P, Research For Evidence-Based Practice, Blackwell Pub. 2006

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
10
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur.

X
3

Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır.

4

Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır.

X
5

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

X
6

Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler,

X
7

Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.

X
8

Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür.

X
9

Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.

X
10

Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür.

X
11

Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur.

X
12

Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür.

13

Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.