LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 505 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarım Semineri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 505
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı öğrencileri tasarımın geniş alanı ile tanıştırmak; onların kendi araştırma alanlarına odaklanmasını ve buna bağlı olarak tez konularına yoğunlaşmalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu seminer dersi, tasarım alanı konularına dair okuma ve tartışmaları ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğretim üyelerinin kendi alanları ile ilgili yaptıkları sunum ve dersleri içermektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu seminer dersinin özündeki yaklaşım, Fakülte ve Yüksek Lisans programının eğitim kadrosundaki ve dolayısıyla da farklı tasarım alanlarının entegrasyonundaki özgünlüğü vurgulamaktır. Dersin temel içeriği, tasarıma insan çevresini yaratan ve örgütleyen düşünce ve pratikleri birleştiren tümden-kapsayıcı bir alan olarak yaklaşmaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modül I: Derse Giriş. Kütüphaneler ve arşivler üzerine tartışma. Ödev I’in ilanı. | Ödev I: Tanımlama: FFAD'ın ders programı, FFAD öğretim görevlileri, bir araştırma alanı ve ilgili beş anahtar kelime, İzmir'de en az üç kütüphane ve/ya arşiv ve web'den iki dijital arşiv. |
2 | Modül I: İntihal, Turnitin ve akademik referans üzerine tartışma. Ödev II’nin ilanı | Ödev II: Historiografi ve methodoloji üzerine okumalar ve sunum hazırlama. |
3 | Modül I: Historiografi ve methodoloji üzerine bireysel ve grup sunumları. Ödev II üzerine bireysel araştırma ve sınıf içi kritikler. Ödev III’ün ilanı | 3 Modül I: Historiografi ve methodoloji üzerine bireysel ve grup sunumları. Ödev II üzerine bireysel araştırma ve sınıf içi kritikler. Ödev III’ün ilanı Ödev III: Kitap İncelemesi |
4 | Modül I: Kitap incelemesi sunumları ve sınıf içi kritikler. Modül II ve Ödev IV’ün ilanı. | Ödev IV: Kaynakça. Makalelerin, kitap bölümlerinin, kitapların ve konferans bildirilerinin tanımlanması. Her arşivden en az bir belgenin alınması. |
5 | Modül II: Ödev IV üzerine bireysel araştırma ve sınıf içi kritikler. Ödev V’in ilanı. | Ödev V: Önceki verilere dayalı bir araştırma önerisinin hazırlanması (1500 kelime). Danışmanların önerilmesi. İlgili araştırmaya nasıl katkıda bulunabileceklerinin açıklanması |
6 | Modül II: Ödev V'nin teslimi ve sınıf içi kritikler. Modül III ve Ödev IV'ün ilanı. | Ödev V: Konuk konuşmacıların sunumları. Araştırma önerisinin strüktürünü oluşturma (2500 kelime). Bibliyografya geliştirme. |
7 | Modül III: Konuk konuşmacı 1. | Ödev III’ün geliştirilmesi. |
8 | Modül III: Konuk konuşmacı 2. | Ödev III’ün geliştirilmesi. |
9 | Modül III: Konuk konuşmacı 3. | Ödev III’ün geliştirilmesi. |
10 | Modül III: Konuk konuşmacı 4. | Ödev III’ün geliştirilmesi. |
11 | Modül III: Ödev III'ün teslimi ve kritikler. Modül IV ve Ödev IV'ün ilanı. | Ödev IV: Araştırma önerisini geliştirme ve finalize etme (2500 - 3000 kelime). Araştırma önerisini sunum formatında hazırlama ve geliştirme. |
12 | Modül IV: Ödev IV'ün hazırlanması ve kritikler. | Ödev IV’ün geliştirilmesi. |
13 | Modül IV: Ödev IV'ün hazırlanması ve kritikler. | Ödev IV’ün geliştirilmesi. |
14 | Modül IV: Ödev IV'ün hazırlanması ve kritikler. | Ödev IV’ün geliştirilmesi. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Ödev IV’ün teslimi ve sunumu. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
5
|
65
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
25
|
75
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
37
|
37
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
|||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için