Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

FFD 505 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarım Semineri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 505
Güz
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencileri tasarımın geniş alanı ile tanıştırmak; onların kendi araştırma alanlarına odaklanmasını ve buna bağlı olarak tez konularına yoğunlaşmalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu seminer dersi, tasarım alanı konularına dair okuma ve tartışmaları ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğretim üyelerinin kendi alanları ile ilgili yaptıkları sunum ve dersleri içermektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler farklı tasarım alanları arasında bağlantılar kurabileceklerdir.
  • Öğrenciler farklı alanlardaki tasarım araştırmalarının temel paradigmalarını ayırt edebileceklerdir.
  • Öğrenciler kendilerine ait bir tez araştırmasının konusunu ve sınırlarını belirleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler sunumlarda ve akademik ortamlarda geçerli olan eleştirel tartışma dilini, yaptıkları yorum ve yönelttikleri sorular aracılığıyla uygulayabileceklerdir.
  • Öğrenciler farklı bağlamlarda yazılmış çeşitli metinler arasındaki yaklaşım farklarını eleştirel bir gözle değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu seminer dersinin özündeki yaklaşım, Fakülte ve Yüksek Lisans programının eğitim kadrosundaki ve dolayısıyla da farklı tasarım alanlarının entegrasyonundaki özgünlüğü vurgulamaktır. Dersin temel içeriği, tasarıma insan çevresini yaratan ve örgütleyen düşünce ve pratikleri birleştiren tümden-kapsayıcı bir alan olarak yaklaşmaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Modül I: Derse Giriş. Kütüphaneler ve arşivler üzerine tartışma. Ödev I’in ilanı. Ödev I: Tanımlama: FFAD'ın ders programı, FFAD öğretim görevlileri, bir araştırma alanı ve ilgili beş anahtar kelime, İzmir'de en az üç kütüphane ve/ya arşiv ve web'den iki dijital arşiv.
2 Modül I: İntihal, Turnitin ve akademik referans üzerine tartışma. Ödev II’nin ilanı Ödev II: Historiografi ve methodoloji üzerine okumalar ve sunum hazırlama.
3 Modül I: Historiografi ve methodoloji üzerine bireysel ve grup sunumları. Ödev II üzerine bireysel araştırma ve sınıf içi kritikler. Ödev III’ün ilanı 3 Modül I: Historiografi ve methodoloji üzerine bireysel ve grup sunumları. Ödev II üzerine bireysel araştırma ve sınıf içi kritikler. Ödev III’ün ilanı Ödev III: Kitap İncelemesi
4 Modül I: Kitap incelemesi sunumları ve sınıf içi kritikler. Modül II ve Ödev IV’ün ilanı. Ödev IV: Kaynakça. Makalelerin, kitap bölümlerinin, kitapların ve konferans bildirilerinin tanımlanması. Her arşivden en az bir belgenin alınması.
5 Modül II: Ödev IV üzerine bireysel araştırma ve sınıf içi kritikler. Ödev V’in ilanı. Ödev V: Önceki verilere dayalı bir araştırma önerisinin hazırlanması (1500 kelime). Danışmanların önerilmesi. İlgili araştırmaya nasıl katkıda bulunabileceklerinin açıklanması
6 Modül II: Ödev V'nin teslimi ve sınıf içi kritikler. Modül III ve Ödev IV'ün ilanı. Ödev V: Konuk konuşmacıların sunumları. Araştırma önerisinin strüktürünü oluşturma (2500 kelime). Bibliyografya geliştirme.
7 Modül III: Konuk konuşmacı 1. Ödev III’ün geliştirilmesi.
8 Modül III: Konuk konuşmacı 2. Ödev III’ün geliştirilmesi.
9 Modül III: Konuk konuşmacı 3. Ödev III’ün geliştirilmesi.
10 Modül III: Konuk konuşmacı 4. Ödev III’ün geliştirilmesi.
11 Modül III: Ödev III'ün teslimi ve kritikler. Modül IV ve Ödev IV'ün ilanı. Ödev IV: Araştırma önerisini geliştirme ve finalize etme (2500 - 3000 kelime). Araştırma önerisini sunum formatında hazırlama ve geliştirme.
12 Modül IV: Ödev IV'ün hazırlanması ve kritikler. Ödev IV’ün geliştirilmesi.
13 Modül IV: Ödev IV'ün hazırlanması ve kritikler. Ödev IV’ün geliştirilmesi.
14 Modül IV: Ödev IV'ün hazırlanması ve kritikler. Ödev IV’ün geliştirilmesi.
15 Dönemin gözden geçirilmesi Ödev IV’ün teslimi ve sunumu.
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
  • Heskett, John. Design: A Very Short Introduction, Oxford University Press. 2002.
  • Norman, Don. The Design of Everyday Things, Basic Books, New York. 2013.
  • Luck, Martin. Your student research project. Aldershot, Hampshire, England: Gower. 1999.
  • Teitelbaum, Harry. How to write a thesis. New York: Arco. 1998.
  • https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/resources-for-students
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Fowler, H. Ramsey. The Little, Brown handbook. Boston: Pearson. 2012.
  • Miller, Joan I. The thesis writer’s handbook: a complete one-source guide for writers of research papers. West Linn, Or.: Alcove Pub. Co.1987.
  • Watson, George. Writing a thesis: a guide to long essays and dissertations. London ; New York Longman. 1987.
  • Cash, Phyllis. How to develop and write a research paper. New York: Arco Book. 1988.
  • Kurbanoğlu, S. Serap. Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. 2004.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
5
65
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
25
75
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
37
37
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir,

X
2

tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler,

X
3

küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir,

X
4

geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir,

X
5

günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir,

X
6

çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder,

X
7

tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir,

X
8

tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder,

9

sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir,

X
10

bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

X
11

tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.