Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

FFD 512 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fotoğrafta Anlatı Tasarımı ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 512
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Konuşmacı
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, fotoğraf ve onun anlatı biçimlerindeki kullanımlarına dair ileri bir anlayışı sağlamak için teorik temelleri sunmayı hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğrafla ilgili teorik bilgiyi geliştirebilecektir.
  • Fotoğrafın kültürel tarihi hakkında bir iç görü geliştirebilecektir.
  • Fotoğraf teorisi ve güncel uygulamaları ilişkilendirebilecektir.
  • Teorik altyapıya sahip fotografik bir eser ortaya koyabilecektir.
  • Fotoğrafı araştırma materyali olarak kullanabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, fotoğrafın teorik arka planı ve uygulamalarına vurgu yaparak fotoğrafta anlatı tasarımı ve güncel pratiklere odaklanır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Fotoğrafın Kısa Tarihi – I Mary Warner-Marien – The Origins of Photography (Photography: A Cultural History’den kitap bölümü, s. 3-23)
3 Fotoğrafın Kısa Tarihi – II John Szarkowski – The Photographer’s Eye (The Photographer’s Eye’dan kitap bölümü, s. 6-11)
4 Kimlik ve Portre David Bate - Looking at Portraits (Photography: Key Concepts’den kitap bölümü, s. 67-86)
5 Öğrenci sunumları
6 Hareketli İmgeler Peter Wollen – Fire & Ice (David Campany – Cinematic’den kitap bölümü, s. 108-113) ve Jan Baetens – Is a Photograph Worth a Thousand Films
7 Fotografik Mekânı Anlamak Miles Orvell – Viewing the Landscape (American Photography’den kitap bölümü, s. 39-60)
8 Fotoğraf ve İndeks Tom Gunning – What’s the Point of an Index? or Faking Photographs
9 Öğrenci sunumları
10 Ne Bir Fotoğraf Yapar? André Bazin – The Ontology of the Photographic Image
11 Araştırma Materyali Olarak Fotoğraf /Fotoğraf Olarak Araştırma Materyali Gillian Rose – Making Images as Research Data
12 Dönem projesi toplantısı
13 Dönem projesi ara değerlendirmesi
14 Dönem Projesi teslimleri
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

• Mary Warner- Marien – Photography: A Cultural History ISBN-13 : 978-0205988945 

Önerilen Okumalar/Materyaller

• The Photography Reader – Liz Wells, Routledge; ISBN-13: 978-0415246613

• Classic Essays on Photography – Alan Trachtenberg, Leete's Island Books; ISBN-13: 978-0918172082

• The Contest of Meaning – Richard Bolton, The MIT Press; ISBN-13: 978-0262521697

• The Photographer’s Eye – John Szarkowski, MoMA Press; ISBN-13 : 978-0870705274 

• The Cinematic – David Company, The MIT Press; ISBN13 : 978-0262532884

• Photography: Key Concepts – David Bate, Berg; ISBN-13 : 978-1845206666

• American Photography – Miles Orvell, Oxford University Press; ISBN-13 : 978-0192842718

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
60
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
6
84
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
24
48
Proje
1
45
45
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir,

X
2

tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler,

X
3

küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir,

4

geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir,

5

günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir,

6

çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder,

X
7

tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir,

X
8

tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder,

9

sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir,

10

bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

X
11

tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.