LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 514 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarım ve Ev Kültürü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 514
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım teorisi ile bağlantılı olarak hem yerel hem de küresel bağlamda farklı dönemlerde ev içi nesnelerin ve ürünlerin, ev içmekanlarının incelenmesini hedeflemektedir. Bu anlamda ders, ev kültürüyle ilgili kavram, pratik ve fenomenleri irdelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu interdisipliner ders, farklı zaman dilimlerine ve coğrafyalara ilişkin, evcilik ve tasarımın eleştirel teorileri üzerine okumalar ve tartışmaları içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Yerel Bağlamda Ev Kültürü | Ayata, S. (2002) New Middle Class and the Joys of Suburbia. In Deniz Kandiyoti and Ayşe Saktanber (ed.), Fragments of Culture. London: IB Tauris |
3 | - | Milli Tatil |
4 | Yerel Bağlamda Ev Kültürü | Üstüner, T. and Holt, D. B. (2009), “Toward a Theory of Status Consumption in Less Industrialized Countries.” Journal of Consumer Research 37 (1): 37-56. doi:10.1086/649759 |
5 | Yerel Bağlamda Ev Kültürü | Nasır, E. B., Timur, Ş. and Gürel, M. O. (2019), ‘Living rooms occupied: Narratives on the recontextualization of the “Museum-Salon” practice in modern Turkish domesticity’, Home Cultures: Journal of Architecture, Design and Domestic Space, 16:1, pp. 63–92. |
6 | Yerel Bağlamda Ev Kültürü | Çağlar, A. Ş. (2002) A Table in Two Hands. In Deniz Kandiyoti and Ayşe Saktanber (ed.), Fragments of Culture. London: IB Tauris |
7 | Çalıştay | Araştırma önerilerinin hazırlanması |
8 | Batı Bağlamında Ev Kültürü | Attfield, Judy. 2007. ‘Coffee Table As A Practice of Modernity’ in Bringing Modernity Home: Writings on Popular Design and Material Culture. Manchester: Manchester University Press. ISBN-13: 978-0719063268 |
9 | Batı Bağlamında Ev Kültürü | Putnam, T. (1999). “Postmodern” Home Life. In Irene Cieraad (ed.) At Home: An Anthropology of Domestic Space. [pp. 144- 154]. New York: Syracuse University Press. ISBN: 0-8156-2903-6 |
10 | Batı-dışı Bağlamda Ev Kültürü | Daniels, I. M. The ‘Untidy’ Japanese House. in ed. Daniel Miller (ed.) 2001. Home Possessions. pp. 201-230 ISBN: 0-85973- 585-1 |
11 | Ev Kültürü and Etnografi | Pink, S., Mackley K., Moroşanu, R., Mitchell, V. and Bhamra, T. (2017). Making Homes: Etnography and Design. London: Bloomsburry Academic |
12 | Ev Kültürü ve Tasarımın İç İçe Geçmesi | Paavilainen, Heidi, Petra Ahde-Deal, and Ilpo Koskinen. 2017. “Dwelling with Design.” The Design Journal: An International Journal for All Aspects of Design 20 (1): 13–27. |
13 | Ev Kültürü ve Tasarımın İç İçe Geçmesi | Shove, E., Watson, M., Hand, M. and Ingram, J. (2007), The Design of Everyday Life, London: Bloomsbury |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Final Sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu dersin tek ve belli bir ders kitabı yoktur. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fallan, Kjetil. 2010. Design History: Understanding Theory and Method. Oxford: Berg Publishers. ISBN-13 : 978-1847885371 Giddens, Anthony. 1991. Modernity and Self-Identity: Self and Society in the Late Modern Age. Stanford, CA, USA: Stanford University Press. ISBN-13 : 978-0804719445 Goffman, Erving. 1959. The presentation of self in everyday life. Garden City, NY: Doubleday Anchor Books. ISBN 13: 9780385094023 Simmel, Georg. 1903. “The metropolis and mental life.” In Kurt H. Wolff (ed.), The Sociology of Georg Simmel, [p. 409–424]. New York: The Free Press. ISBN-13 : 978-0029289204 Sparke, Penny, Anne Massey, Trevor Keeble, and Brenda Martin. (eds.). 2009. Designing the Modern Interior: From the Victorians to Today. London: Bloomsberry. ISBN: 9781847882875 Birdwell-Pheasant, Donna, and Denise Lawrence-Zuniga. 1999. House Life: Space, Place and Family in Europe. Oxford: Berg. ISBN 9781859732359 Cromley, Elizabeth Collins. 1990. Alone together: A history of New York early apartments. Ithaca, NY: Cornell University Press. ISBN 13: 9780801423246 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
60
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
30
|
30
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
|||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
|||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
|||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
|||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
|||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için