Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

FFD 514 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarım ve Ev Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 514
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, tasarım teorisi ile bağlantılı olarak hem yerel hem de küresel bağlamda farklı dönemlerde ev içi nesnelerin ve ürünlerin, ev içmekanlarının incelenmesini hedeflemektedir. Bu anlamda ders, ev kültürüyle ilgili kavram, pratik ve fenomenleri irdelemeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Eviçi kültürü disiplinler arası bir bakış açısıyla tartışabilecektir.
  • Ev kültürü ve evcil pratikleri teorik bir fenomen olarak tanımlayabilecektir.
  • Evcil içmekan ve ev kültürü bağlamında tasarım teorilerini tartışabilecektir.
  • Evcil alana dair maddi kültürü ile tasarımı karşılaştırabilecektir.
  •  Yerel ve küresel bağlamda, evcil alanlara dair tasarım örneklerini karşılaştırabileceklerdir
  • Yerel ve küresel bağlamda, evcil alanlara dair tasarım örneklerini karşılaştırabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu interdisipliner ders, farklı zaman dilimlerine ve coğrafyalara ilişkin, evcilik ve tasarımın eleştirel teorileri üzerine okumalar ve tartışmaları içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Yerel Bağlamda Ev Kültürü Ayata, S. (2002) New Middle Class and the Joys of Suburbia. In Deniz Kandiyoti and Ayşe Saktanber (ed.), Fragments of Culture. London: IB Tauris
3 - Milli Tatil
4 Yerel Bağlamda Ev Kültürü Üstüner, T. and Holt, D. B. (2009), “Toward a Theory of Status Consumption in Less Industrialized Countries.” Journal of Consumer Research 37 (1): 37-56. doi:10.1086/649759
5 Yerel Bağlamda Ev Kültürü Nasır, E. B., Timur, Ş. and Gürel, M. O. (2019), ‘Living rooms occupied: Narratives on the recontextualization of the “Museum-Salon” practice in modern Turkish domesticity’, Home Cultures: Journal of Architecture, Design and Domestic Space, 16:1, pp. 63–92.
6 Yerel Bağlamda Ev Kültürü Çağlar, A. Ş. (2002) A Table in Two Hands. In Deniz Kandiyoti and Ayşe Saktanber (ed.), Fragments of Culture. London: IB Tauris
7 Çalıştay Araştırma önerilerinin hazırlanması
8 Batı Bağlamında Ev Kültürü Attfield, Judy. 2007. ‘Coffee Table As A Practice of Modernity’ in Bringing Modernity Home: Writings on Popular Design and Material Culture. Manchester: Manchester University Press. ISBN-13: 978-0719063268
9 Batı Bağlamında Ev Kültürü Putnam, T. (1999). “Postmodern” Home Life. In Irene Cieraad (ed.) At Home: An Anthropology of Domestic Space. [pp. 144- 154]. New York: Syracuse University Press. ISBN: 0-8156-2903-6
10 Batı-dışı Bağlamda Ev Kültürü Daniels, I. M. The ‘Untidy’ Japanese House. in ed. Daniel Miller (ed.) 2001. Home Possessions. pp. 201-230 ISBN: 0-85973- 585-1
11 Ev Kültürü and Etnografi Pink, S., Mackley K., Moroşanu, R., Mitchell, V. and Bhamra, T. (2017). Making Homes: Etnography and Design. London: Bloomsburry Academic
12 Ev Kültürü ve Tasarımın İç İçe Geçmesi Paavilainen, Heidi, Petra Ahde-Deal, and Ilpo Koskinen. 2017. “Dwelling with Design.” The Design Journal: An International Journal for All Aspects of Design 20 (1): 13–27.
13 Ev Kültürü ve Tasarımın İç İçe Geçmesi Shove, E., Watson, M., Hand, M. and Ingram, J. (2007), The Design of Everyday Life, London: Bloomsbury
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 Final Sunumlar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Bu dersin tek ve belli bir ders kitabı yoktur. 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Fallan, Kjetil. 2010. Design History: Understanding Theory and Method. Oxford: Berg Publishers. ISBN-13 : 978-1847885371

Giddens, Anthony. 1991. Modernity and Self-Identity: Self and Society in the Late Modern Age. Stanford, CA, USA: Stanford University Press. ISBN-13 : 978-0804719445

Goffman, Erving. 1959. The presentation of self in everyday life. Garden City, NY: Doubleday Anchor Books. ISBN 13: 9780385094023

Simmel, Georg. 1903. “The metropolis and mental life.” In Kurt H. Wolff (ed.), The Sociology of Georg Simmel, [p. 409–424]. New York: The Free Press. ISBN-13 : 978-0029289204

Sparke, Penny, Anne Massey, Trevor Keeble, and Brenda Martin. (eds.). 2009. Designing the Modern Interior: From the Victorians to Today. London: Bloomsberry.  ISBN:          9781847882875

Birdwell-Pheasant, Donna, and Denise Lawrence-Zuniga. 1999. House Life: Space, Place and Family in Europe. Oxford: Berg. ISBN 9781859732359

Cromley, Elizabeth Collins. 1990. Alone together: A history of New York early apartments. Ithaca, NY: Cornell University Press. ISBN 13: 9780801423246

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
60
Proje
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
8
112
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
0
Seminer/Çalıştay
1
30
30
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir,

2

tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler,

X
3

küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir,

4

geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir,

X
5

günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir,

X
6

çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder,

X
7

tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir,

8

tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder,

9

sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir,

10

bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

X
11

tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.