LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 571 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yazınsal Mekanlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 571
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapGezi / İncelemeKonuşmacıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mekânsal düşünme için bir araç olarak yazınsal yaklaşımları tanıtmaktır. Edebiyat ve mekânsal deneyim arasında bağlantılar kuran ders, edebiyat eserlerinde mekânsal kavramların varlığını vurgulamanın yanı sıra mekânsal deneyimi ele alan kurgusal yaklaşımları da öne çıkaracaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, mekânsal deneyimin anlaşılmasını ve edebi araçlar aracılığıyla mekânsal araştırma ve tasarımın eleştirel bir yorumunu sağlamak için mekânın edebi tanımlarına vurgu yapan okumalar ve tartışmalar etrafında yapılandırılmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Mekân, Yer, Yok-Yer | Certeau, M. (1988). The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press. Lefebvre, H. (1991). The Production of Space, London: Blackwell Publishing. Augé, M. (1995). Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, London/New York: Verso. |
3 | Mekânsal Deneyim, Kullanım ve İmgelemesine Yazınsal Bir Yaklaşım | Mekânsal Deneyim, Kullanım ve İmgelemesine Yazınsal Bir Yaklaşım Havik, K. (2018). How Places Speak: A Plea for Poetic Receptivity in Architectural Research, in Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge, pp. 61-71. Dionne, C. (2018). We Build Spaces with Words: Spatial Agency, Recognition, and Narrative, in Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge, pp. 157-170. |
4 | Mekânın Yazınsal Analizi | Overdijk, M. (2017). Monuments and Mental Maps: Narrating the City and Its Periphery. Narrating Urban Landscapes, OASE, (98), pp. 31-42. Havik, K. & Wit, S. (2017). Narrating Places Beyond the Subjective: Delft University of Technology Graduation Projects, Narrating Urban Landscapes, OASE, (98), pp. 92-94. Havik, K. (2019). TerriStories. Literary Tools for Capturing Atmosphere in Architectural Pedagogy, Ambiances, (5), pp. 1-15. |
5 | Yazınsal Tasvirlerde Mekânın Temsili | Gomel, E. (2014). Narrative Space and Time: Representing Impossible Topologies in Literature, New York: Routledge. Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge |
6 | Mekân ve Zaman Kesişiminde Anlatım | Grillner, K., & Hughes, R. (2006). Room within a View: A conversation on Writing and Architecture. Architecture & Literature. Reflections/Imaginations, OASE, (70), pp. 56–69. Bodenhamer, D. J. (2015). Narrating Space and Place, in Bodenhamer, D. J., Corrigan, J., Harris, T. M. (eds.), Deep Maps and Spatial Narratives, Bloomington; Indianapolis: Indianopolis University Press, pp. 7-27. Rendell, J. (2006). From architectural history to spatial writing, in Altan, E., Arnold, D., Turan, B. (eds.), Rethinking Architectural Historiography, London: Routledge, pp. 135-150. |
7 | Gerçek ve İmgesel Arasında: Mekânsal Okumada Yazınsal Kurgu | Psarra, S. (2009). “‘The book and the labyrinth were one and the same’: narrative and architecture in Borges’ fictions”, in Psarra, S., Architecture and Narrative: The formation of space and cultural meaning, New York: Routledge, pp. 67-88. Miles, M. (2019). Cities and Literature. New York: Routledge. Shonfield, K. (2000) The use of fiction to interpret architecture and urban space, The Journal of Architecture, 5:4, pp. 369-389, Koolhaas, R. (1994). Delirious New York. A Retroactive Manifesto for Manhattan, New York: The Monacelli Press. |
8 | Proje Önerisi Sunumları | |
9 | Mekânsal Kurgular ve Edebiyatta Mekân Kullanımı: Yazınsal Kentsellik | Borden, I., Kerr, J., Rendell, J., & Pivaro, A. (Eds.). (2000). The Unknown City: Contesting Architecture and Social Space. Cambridge, London: MIT Press. |
10 | Yazınsal Anlatıların Kent Deneyimine Aktarımı | Saha Ziyareti Aytaç Sönmez S. & Doğu, T. (2021), “Kenti Yeniden Deneyimlemek: Zaman-Mekân Kesişiminde Yeni Kent Anlatıları”, Ege Mimarlık, Vol 3(111), pp. 72-79. |
11 | Kent Deneyimin Yazınsal Anlatılara Aktarılması | Kent Deneyimin Yazınsal Anlatılara Aktarılması Borden, I., Kerr, J., Pivaro, A., Rendell, J. (1995). Strangely Familiar: Narratives of Architecture in the City, London: Routledge. Certeau, M. (1988). The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press. Lefebvre, H. (1991). The Production of Space, London: Blackwell Publishing. Jung, Y. (2018). The Architecture of Another Man’s Room: Unveiling Stories of Seoul’s Apartments, in Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge, pp. 38-46. |
12 | Dönem projesinin değerlendirilmesi | - |
13 | Dönem projesinin değerlendirilmesi | - |
14 | Dönem projesi teslimi ve sunumu | - |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Augé, M. (1995). Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, London/New York: Verso. ISBN 9781844673117 Borden, I., Kerr, J., Rendell, J., & Pivaro, A. (Eds.). (2000). The Unknown City: Contesting Architecture and Social Space. Cambridge, London: MIT Press. Borden, I., Kerr, J., Pivaro, A., Rendell, J. (1995). Strangely Familiar: Narratives of Architecture in the City, London: Routledge. ISBN 0-203-97808-0 Certeau, M. (1988). The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press. ISBN: 0520271459 Eisenman, P. (2004). “Architecture as a second language: The texts of between", INSIDE OUT. Selected Writings 1963-1988, New Haven/London: Yale University Press, pp. 227-237. Gomel, E. (2014). Narrative Space and Time: Representing Impossible Topologies in Literature, New York: Routledge. ISBN13: 978-0-415-70577-6 Havik, K. (2014). Urban Literacy: Reading and Writing Architecture, nai010 publishers. ISBN: 9462081212 Koolhaas, R. (1994). Delirious New York. A Retroactive Manifesto for Manhattan, New York: The Monacelli Press. Lefebvre, H. (1991). The Production of Space, London: Blackwell Publishing. ISBN: 9780631181774 Psarra, S. (2009). Architecture and Narrative: The formation of space and cultural meaning, New York: Routledge. ISBN: 0-415-34375-5 Shonfield, K. (2000) The use of fiction to interpret architecture and urban space, The Journal of Architecture, 5:4, pp. 369-389. Siokoli, A., Jung, Y. (2018). Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge. ISBN: 978-1-138-22426-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
|||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
|||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
|||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için