Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

FFD 571 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yazınsal Mekanlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 571
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Gezi / İnceleme
Konuşmacı
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, mekânsal düşünme için bir araç olarak yazınsal yaklaşımları tanıtmaktır. Edebiyat ve mekânsal deneyim arasında bağlantılar kuran ders, edebiyat eserlerinde mekânsal kavramların varlığını vurgulamanın yanı sıra mekânsal deneyimi ele alan kurgusal yaklaşımları da öne çıkaracaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
  • Mekânsal deneyimi edebi araçlar kullanarak açıklayabilecektir.
  • Mekânsal bilgileri anlatı formuna dönüştürebilecektir.
  • Mekânsal deneyimi kurgusal metinler aracılığıyla eleştirel bir şekilde yorumlayabileceklerdir.
  • Edebi araçları yaratıcı tasarım araştırma yöntemleri olarak kullanarak farklı medyaları analiz edebileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, mekânsal deneyimin anlaşılmasını ve edebi araçlar aracılığıyla mekânsal araştırma ve tasarımın eleştirel bir yorumunu sağlamak için mekânın edebi tanımlarına vurgu yapan okumalar ve tartışmalar etrafında yapılandırılmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Mekân, Yer, Yok-Yer Certeau, M. (1988). The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press. Lefebvre, H. (1991). The Production of Space, London: Blackwell Publishing. Augé, M. (1995). Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, London/New York: Verso.
3 Mekânsal Deneyim, Kullanım ve İmgelemesine Yazınsal Bir Yaklaşım Mekânsal Deneyim, Kullanım ve İmgelemesine Yazınsal Bir Yaklaşım Havik, K. (2018). How Places Speak: A Plea for Poetic Receptivity in Architectural Research, in Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge, pp. 61-71. Dionne, C. (2018). We Build Spaces with Words: Spatial Agency, Recognition, and Narrative, in Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge, pp. 157-170.
4 Mekânın Yazınsal Analizi Overdijk, M. (2017). Monuments and Mental Maps: Narrating the City and Its Periphery. Narrating Urban Landscapes, OASE, (98), pp. 31-42. Havik, K. & Wit, S. (2017). Narrating Places Beyond the Subjective: Delft University of Technology Graduation Projects, Narrating Urban Landscapes, OASE, (98), pp. 92-94. Havik, K. (2019). TerriStories. Literary Tools for Capturing Atmosphere in Architectural Pedagogy, Ambiances, (5), pp. 1-15.
5 Yazınsal Tasvirlerde Mekânın Temsili Gomel, E. (2014). Narrative Space and Time: Representing Impossible Topologies in Literature, New York: Routledge. Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge
6 Mekân ve Zaman Kesişiminde Anlatım Grillner, K., & Hughes, R. (2006). Room within a View: A conversation on Writing and Architecture. Architecture & Literature. Reflections/Imaginations, OASE, (70), pp. 56–69. Bodenhamer, D. J. (2015). Narrating Space and Place, in Bodenhamer, D. J., Corrigan, J., Harris, T. M. (eds.), Deep Maps and Spatial Narratives, Bloomington; Indianapolis: Indianopolis University Press, pp. 7-27. Rendell, J. (2006). From architectural history to spatial writing, in Altan, E., Arnold, D., Turan, B. (eds.), Rethinking Architectural Historiography, London: Routledge, pp. 135-150.
7 Gerçek ve İmgesel Arasında: Mekânsal Okumada Yazınsal Kurgu Psarra, S. (2009). “‘The book and the labyrinth were one and the same’: narrative and architecture in Borges’ fictions”, in Psarra, S., Architecture and Narrative: The formation of space and cultural meaning, New York: Routledge, pp. 67-88. Miles, M. (2019). Cities and Literature. New York: Routledge. Shonfield, K. (2000) The use of fiction to interpret architecture and urban space, The Journal of Architecture, 5:4, pp. 369-389, Koolhaas, R. (1994). Delirious New York. A Retroactive Manifesto for Manhattan, New York: The Monacelli Press.
8 Proje Önerisi Sunumları
9 Mekânsal Kurgular ve Edebiyatta Mekân Kullanımı: Yazınsal Kentsellik Borden, I., Kerr, J., Rendell, J., & Pivaro, A. (Eds.). (2000). The Unknown City: Contesting Architecture and Social Space. Cambridge, London: MIT Press.
10 Yazınsal Anlatıların Kent Deneyimine Aktarımı Saha Ziyareti Aytaç Sönmez S. & Doğu, T. (2021), “Kenti Yeniden Deneyimlemek: Zaman-Mekân Kesişiminde Yeni Kent Anlatıları”, Ege Mimarlık, Vol 3(111), pp. 72-79.
11 Kent Deneyimin Yazınsal Anlatılara Aktarılması Kent Deneyimin Yazınsal Anlatılara Aktarılması Borden, I., Kerr, J., Pivaro, A., Rendell, J. (1995). Strangely Familiar: Narratives of Architecture in the City, London: Routledge. Certeau, M. (1988). The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press. Lefebvre, H. (1991). The Production of Space, London: Blackwell Publishing. Jung, Y. (2018). The Architecture of Another Man’s Room: Unveiling Stories of Seoul’s Apartments, in Sioli, A. & Jung, Y. (eds.), Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge, pp. 38-46.
12 Dönem projesinin değerlendirilmesi -
13 Dönem projesinin değerlendirilmesi -
14 Dönem projesi teslimi ve sunumu -
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dönemin Değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

Augé, M. (1995). Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, London/New York: Verso. ISBN 9781844673117

Borden, I., Kerr, J., Rendell, J., & Pivaro, A. (Eds.). (2000). The Unknown City: Contesting Architecture and Social Space. Cambridge, London: MIT Press.

Borden, I., Kerr, J., Pivaro, A., Rendell, J. (1995). Strangely Familiar: Narratives of Architecture in the City, London: Routledge. ISBN 0-203-97808-0

Certeau, M. (1988). The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press. ISBN: 0520271459

Eisenman, P. (2004). “Architecture as a second language: The texts of between", INSIDE OUT. Selected Writings 1963-1988, New Haven/London: Yale University Press, pp. 227-237.

Gomel, E. (2014). Narrative Space and Time: Representing Impossible Topologies in Literature, New York: Routledge. ISBN13: 978-0-415-70577-6

Havik, K. (2014). Urban Literacy: Reading and Writing Architecture, nai010 publishers. ISBN: 9462081212

Koolhaas, R. (1994). Delirious New York. A Retroactive Manifesto for Manhattan, New York: The Monacelli Press.

Lefebvre, H. (1991). The Production of Space, London: Blackwell Publishing. ISBN: 9780631181774

Psarra, S. (2009). Architecture and Narrative: The formation of space and cultural meaning, New York: Routledge. ISBN: 0-415-34375-5

Shonfield, K. (2000) The use of fiction to interpret architecture and urban space, The Journal of Architecture, 5:4, pp. 369-389.

Siokoli, A., Jung, Y. (2018). Reading Architecture: Literary Imagination and Architectural Experience, New York: Routledge. ISBN: 978-1-138-22426-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
8
112
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
-
-
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir,

X
2

tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler,

X
3

küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir,

4

geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir,

X
5

günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir,

6

çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder,

X
7

tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir,

X
8

tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder,

X
9

sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir,

10

bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

X
11

tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.