LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 601 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarım, Sanat, Kültür, Tarih
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 601
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, insanı odağına alarak kültür, sanat, mimari, teknoloji ve tasarım arasındaki ilişkilere bunların tarih üzerinden odaklanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sanat, tasarım, mimari, teknoloji, ve mimarlık alanlarının her biri kendi iç dinamiklerine sahip alanlardır ve bu olguların kavranması bireysel anlayış geliştirme konusunda katkı sağlar. Bu alanlardaki çalışmaların yer aldığı geniş kültürel ve tarihsel bağlam, her disiplinde görülen, kuşakların kendinden önce gelenlerle yarış içinde olduğu ve ona karşı tepki geliştirdiği içsel gelişimlerinden ayrı olarak dikkate alınmalıdır.Ders farklı tarihsel süreçleri ilişkilendirme yolları aramış olan önde gelen fikirleri ve düşünürleri de konu alacaktır. Sanat tarihi alanında geleneksel bir araştırma biçimi olarak, Panofsky ve Gombrich gibi sanat tarihçilerinin yayınlarının çalışılmasıyla döneme başlanacaktır. Dönemin ikinci yarısında güncel tarihçilerin tasarım, teknoloji, kültür, mimarlık araştırmalarının nasıl ele alındığı değerlendirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Sanat, Tasarım, Teknoloji, Kültür ve Mimari | Yok |
3 | Endüstri Öncesi ve Birinci Dalga | Yok |
4 | Endüstriyel Devrim ve İkinci Dalga | Yok |
5 | Endüstri Sonrası | Yok |
6 | Erwin Panofsky ve İkonoloji | Erwin Panofshky, the history of art as a humanistic discipline, 1940 (Fernie) |
7 | Kültürel Tarih Araştırmasında Ernst Gombrich | E.H. Gombrich, in search of cultural history, 1967 (Fernie) |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | John Ruskin ve Mimari | John Ruskin, The seven lamps of architecture, 1849 |
10 | William Morris ve Endüstriyel Tasarım | V. Papanek, Design for the real world, New York 1971 |
11 | Moda ve Altkültürler | D. Hebdige, The meaning of style, London/New York 1979, pp. 100-112 |
12 | Tasarım Etiği | Clive Dilnot, Ethics immanent to design, 2005, pp. 1-25 |
13 | Tasarımın Evrimi | T.Balcioglu (ed.), EAD 2007 conference proceedings, Izmir 2007, pp. 856-861; |
14 | Tasarımda PhD? | 14 Tasarımda PhD? V. Margolin, “Doctoral education in design: problems and prospects,” Design Issues 26 (3) 2010, pp. 70-78 A. Er, ‘Redefining the “Ph.D. in Design” in the periphery: Doctoral research in industrial design in Turkey’, Design Issues 15 (3), 1999, pp. 34-44. |
15 | Bireysel Sunumlar | Yok |
16 | Değerlendirmeler | Yok |
Ders Kitabı | Fuller, R. Buckminster. Critical Path. New York: St. Martin's Press, 1981. Diamond, Jared. The Third Chimpanzee: The Evolution and Future of the Human Animal Harper Perennial; P.S. Edition (December 4, 2005) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
6
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
15
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
37
|
37
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,