LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 651 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sanat ve Tasarım Anlatıları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 651
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, sanat eserlerini ve tasarım nesnelerini ve deneyimlerini yorumlamayı ve anlamlandırmayı amaçlamaktadır.\\nSanat ve tasarım bağlamında okuma ve yazma eylemlerine odaklanarak deneyimler. Ders, sanat ve tasarımın farklı mecralarını disiplinlerarası bir çerçevede deşifre ederek, eserler, tasarım nesneleri ve deneyimlerle ilgili anlatıların ve çapraz anlatıların analizini içerir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, eserler, tasarım nesneleri ve deneyimlerin anlatısı ve çapraz anlatıları çerçevesinde özellikle modern ve post-yapısal bakış açısını şekillendiren teorik ve eleştirel analizleri içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının sunulması | Yok |
2 | Bellek ve Geçişlilik/ ödev 1'e giriş | Baudelaire, Charles . “The Painter of Modern Life : Contanstin Guys “. The Painter of Victorian Life. Ed.Holme, Geoffrey.The Studio Ltd.London,1930 |
3 | Aura ve Çoğaltım | Benjamin, Walter. “The Work of Art in the Age of Its Mechanical Reproducibility”.Ed: Jennings, Micheal., Doherty, B.,Levin, Thomas |
4 | Bellek ve Kimlik / ödev 2'ye giriş | Berger, John. “ The Suit and the Photograph” .Uses of Photography: About Looking.s.27-47.Pantheon books, New York , Film screening: Notebook On Cities and Clothes, Wim Wenders/ Ödev 1 in teslimi |
5 | Hermeneutik ve Fenomenoloji | Heidegger, Martin. “ The Origin of Work of Art”. Off the Beaten Track, Ed.Çeviri: Young, Julian., Haynes , Kennith.Cambridge University Press,2002, ödev 2 nin teslimi |
6 | Söylem ve Mekansal Süreklilik / ödev 3'e giriş | Foucault, Michel. “Las Meninas.” In The Order of Things, pp. 1-18. London, New York: Routledge, 2002./ödev 2nin teslimi |
7 | Kurumsal Sanat ve Eleştirel Söylem | Bourdieu, Pierre “ Manet and the Institutionalization of Anomie”.The Field of Cultural Production.Polity Press,Cambridge, s.238-251, 1993 |
8 | İmge ve Temsil (Çapraz anlatılar)/ ödev 4'e giriş | Lombardo, Patrizia. “The Image Versus the Visible : From Baudelaire to Painter of Modern Life to David Lynch’s Lost Highway” Cities , Words and Images. s.174-186, Palgrave McMillan , New York , 2003+ Film izleme : The Lost Highway .David Lynch ./ ödev 3 ün teslimi |
9 | Sınır aşımı ( çapraz anlatılar)/ ödev 5 e giriş | Krauss, R. “Sculpture in the Expanded Field”. October, Vol. 8. (Spring, 1979), pp. 30-44. Ödev 4 ün teslimi |
10 | Dekonstrüksiyon ve Bellek | Evans, Caroline. “ The Golden Dustman: A critical Evaluation of Martin Margiela and the review of Martin Margiela Exhibition(9/4/1615) Fashion Theory 2/1 Mart 1998 |
11 | Kesişimler: Özne-Nesne / Ödev 6’ya giriş | Ayers, Robert “Serene and Happy and Distant: Interview with Orlan. Body and Society.Special Issue on: Body Modification. 5/2-3 .1999 .Ed: Mike Featherstone, Sage. Ödev 5 in teslimi |
12 | Betimsel Analiz / Saha gezisi. Final projesine giriş | Çağdaş sanat ve tasarım ilişkisi üzerine bir değerlendirme |
13 | Söylemsel analiz / sergi değerlendirmesi | Seçilen ders okumasının bir sergi incelemesi ile ilişkili olarak sözlü sunumu. Venedik Bienali veya benzeri bir sergi Okuma ve Analizi. ödev 6 nın teslimi |
14 | Proje hazırlığı ve geri bildirim | Proje kavramsal çerçevesi sunumu & malzeme |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sunumları | Sergi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen okumalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -Everett, Sally. Art, Theory and Criticism: An Anthology of Formalist, Avant-Garde, Contextualist and Post-Modernist Thought. North Carolina: McFarland, 1991. -Krauss, Rosalind, Optical Unconscious. Cambridge, Mass: MIT, 1994. Oxford University Press, 1998. -Pinto, Roberto., Bourraid, Nicolas Lucy Orta .Phaidon 1998. -Rendell, Jane. Art and Architecture: A Place between.Tauris, London,2010. -Paulicelli, Eugenia.,Clark, Hazel .The Fabric of Cultures .Routledge.London.2009. -Margolin, Victor. Design Discourse. The University of Chicago Press.London.1989 . -Fausch, Deborah., Singley, Paulette. Architecture in fashion.Princeton Architectural Press.1994. -Lehman , Ulrich. Tigersprung: Fashion in Modernity, MIT press.2000. -Barthes, Roland .Camera Lucida.1980. -Hiddleston, J.A. Baudelaire and the Art of the Memory.Clarendon Press, Oxford.1999 -Bloom, Harold .Marcel Proust.Chalsea House publishers. 2004. -Debord, Guy.Society of the Spectacle.Zone Books.1994. -Heidegger, Martin. " The Origin of Work of Art". Off the Beaten Track,2002. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
42
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
28
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
23
|
74
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
26
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
4
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
14
|
84
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
16
|
32
|
Proje |
1
|
26
|
26
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
222
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,