LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 654 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Betimleme Beden ve Politika
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 654
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal ve beşeri bilimlerin sorunsallaştırdığı beden kavramı konusunda lisansüstü sanat ve tasarım öğrencilerine farkındalık kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Beden, son yıllar içinde disiplinlerarası bir inceleme alanı haline gelmiştir. Bu derste, bedenlerimizin sosyal, politik ve teknolojik kuvvetlerce nasıl şekillendirildiğini tanımlayan ve sorunsallaştıran kuramlar incelenecektir. Deneyimlerin şekillendirilmesi söz konusu olduğunda, tasarım, toplumların düzenlenmesinde özellikle önemli bir role sahiptir. Beden, tasarım teknokültürümüzde temsilin ve politik tartışmaların sahnesidir. Ders, bedeni kuramsal ve uygulamalı olmak üzere farklı bağlamlarda ele alan haftalık konular halinde düzenlenmiştir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Sosyal Beden 1 | Sue Scott and David Morgan (eds) – excerpts from “Body Matters” Nick Crossley – excerpts from “The Social Body: Habit, Identity, Desire” |
3 | Sosyal Beden 2 | Pierre Bourdieu - excerpts from “Chapter 3: The Habitus and the Space of Lifestyles” |
4 | Cinsel ve Cinsiyetli Beden | Kathryn H. Anthony – excerpts from “Defined by Design: The Surprising Power of Hidden Gender, Age and Body Bias in Everyday Products and Places” Nick Crossley – “Consumption, Gender, and the Fashion-Beauty Complex” Judith Butler – excerpts from “Bodies That Matter: On the Discursive Limits of ‘Sex’” Alison Phipps – excerpts from “The Politics of the Body: Gender in a Neoliberal and Neoconservative Age” |
5 | Bedeni İşaretlemek: Giysi Söylemleri | Joanne Entwistle – “The Dressed Body” from Body Dressing edited by Joanne Entwistle and Elizabeth Wilson |
6 | Beden Modifikasyonları | Marita Sturken & Lisa Cartwright – “Scientific Looking, Looking at Science” Alphonso Lingis – excerpts from “Body Transformations: Evolutions and Atavisms in Culture” Jean-Pierre Vernant – “Dim Body, Dazzling Body” |
7 | Teknolojik Beden, Modifiye Edilmiş Beden | Donna Haraway – “A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century” Scott Bukatman – “Replicants and Mental Life” Victoria L. Pitts – excerpts from “In the Flesh: The Cultural Politics of Body Modification” |
8 | Beden ve İktidar | Judith Butler – “Bodies and Power, Revisited” Michel Foucault – Excerpts from “Discipline and Punish”, “Technologies of the Self” and “The Birth of Biopolitics” |
9 | Kusursuzu Biçimlemek: Kadınlar ve Vücut Geliştirme | Anne Balsamo – “ Feminist Bodybuilding” Excerpts from “ Women, Sport and Culture, watching Pumping Iron II |
10 | Doğaüstü Bedenler: Süper | Friedrich Weltzien – “Masque-ulinites: Changing Dress as a Display of Masculinity in the Superhero Genre |
11 | Politik Beden | Gilles Deleuze & Felix Guattari – “Desiring Machines and Body Without Organs” Daniel Smith – “What is the Body Without Organs? Machine and Organism in Deleuze and Guattari” Giorgio Agamben – Excerpts from “Homo Sacer” and “The Use of Bodies” Alphonso Lingis – “The Society of Dismembered Body Parts” |
12 | Sanal Beden | Katherine Hayles – excerpts from “How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Literature, and Informatics” – (audiotape cf) Scott Bukatman – excerpts from “Terminal Identity: The Virtual Subject in Post-Modern Science Fiction” |
13 | Kuir Bedenler | Guest speaker |
14 | Beden ve Mekan | Jane Rendell, Introduction: Gender, and Architectrure, excerpts from Gender Space Architecture: An Interdisciplinary Introduction. |
15 | Ders Değerlendirme | |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
8
|
128
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
4
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
222
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,