LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 656 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çevre-Davranış Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 656
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, sosyal ve fiziksel çevre ile insanlar arasındaki ilişkinin kapsamlı bir sunumudur. Çevresel sorunlar, insanlarla ilgili olanlardır ve insanların nasıl düşünüp davrandığı ve içinde bulundukları bağlamı kavramayı gerektirir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, insanlar ve gündelik sosyal ve fiziksel çevreleri arasındaki iletişimi detaylı şekilde inceler. Konular arasında, çevresel algı ve biliş, kişisel alan ve teritoriyellik gibi mekânsal davranışları, çalıştığımız, öğrenim gördüğümüz mekanlar gibi yaşadığımız fiziksel çevreler ve bu konuların çeşitli tasarım ortamlarına nasıl uygulanabileceği bulunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çevre-Davranış Çalışmalarına Giriş Katılımcılarla tanışma Film | Yok |
2 | Yapılı Çevrenin “Anlamı” Mekanların Kimlikleri | İnsanlar ve Çevreleriyle İletişimleri ile İlgili Okuma |
3 | ÇDÇ Altyapısı ve Araştırma Yöntemleri | Okuma + EBS altyapısı ile İlgili Araştırma |
4 | İnsan ve Doğa | Okuma + İnsan Davranışlarındaki Ortaklıklar |
5 | Çevresel Algı ve Biliş | Okuma: Ne İşe Yarıyorlar? |
6 | ÇDÇ Kuramları | Poster Önerisi Teslimi (Mood board) |
7 | Kişisel Alan, Mahremiyet, Teritoriyellik, Kalabalık Hissi | Okuma + Terminoloji Üzerine Araştırma |
8 | Bireysel Araştırma Proje Önerilerinin Tartışılması | Bireysel araştırma proje önerilerinin özeti (Özet+Anahtar Sözcükler+Kısa Rapor-yakl.2000 sözcük) |
9 | Çeşitli Çevrelerde İnsanlar: Çeşitli Toplumlar | Okuma + Güncel Stratejiler Üzerine Araştırma |
10 | Çevresel Değerlendirme, Örnek Projeler | Okuma |
11 | BİREY, ÇEVRE, VE TASARIM: Dönemin sonuna yaklaşırken: Davranışsal ve Sosyal Faktörler Toplumsal İlerlemeye Nasıl Katkıda Bulunabilir? | Okuma |
12 | Dönemin analizi | Tüm Dönem Materyalinin Revizyonu |
13 | Bireysel Sunumlar | Bireysel Araştırma Projelerinin Sunum Hazırlığı |
14 | Bireysel Raporlarla İlgili Kritikler | Finalize Poster |
15 | Rapor Teslimleri (yakl. 5000 sözcük) | Bireysel araştırma projesi üzerine rapor. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bechtel, R. (1997). Environment and Behavior: An Introduction. London: Sage. Bechtel, R. B., Marans, R. W., & Michelson, W. (Eds.). (1987). Methods in environmental and behavioral research. Van Nostrand Reinhold Co.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
20
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
1
|
0
|
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
67
|
67
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
|||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
|||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
|||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
|||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,