Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Tasarım Çalışmaları Doktora Programı

FFD 656 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çevre-Davranış Çalışmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 656
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, sosyal ve fiziksel çevre ile insanlar arasındaki ilişkinin kapsamlı bir sunumudur. Çevresel sorunlar, insanlarla ilgili olanlardır ve insanların nasıl düşünüp davrandığı ve içinde bulundukları bağlamı kavramayı gerektirir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yapılı ve doğal çevre ile ilgili farkındalık, duyarlılık ve bilinç elde edebileceklerdir.
  • Tasarım alanında araştırma yapmanın anlam ve önemini kavrayabileceklerdir.
  • Çevresel-Davranış Araştırmaları alanında bir araştırma tasarlama ve uygulama yetisi kazanabileceklerdir.
  • Bir araştırmanın sonuçlarının tasarımda ne şekilde uygulanabileceğini değerlendirme yetisi elde edebileceklerdir.
  • Çevre-Davranış alanının temelleri konusunda bilgiye sahip olabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, insanlar ve gündelik sosyal ve fiziksel çevreleri arasındaki iletişimi detaylı şekilde inceler. Konular arasında, çevresel algı ve biliş, kişisel alan ve teritoriyellik gibi mekânsal davranışları, çalıştığımız, öğrenim gördüğümüz mekanlar gibi yaşadığımız fiziksel çevreler ve bu konuların çeşitli tasarım ortamlarına nasıl uygulanabileceği bulunmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çevre-Davranış Çalışmalarına Giriş Katılımcılarla tanışma Film Yok
2 Yapılı Çevrenin “Anlamı” Mekanların Kimlikleri İnsanlar ve Çevreleriyle İletişimleri ile İlgili Okuma
3 ÇDÇ Altyapısı ve Araştırma Yöntemleri Okuma + EBS altyapısı ile İlgili Araştırma
4 İnsan ve Doğa Okuma + İnsan Davranışlarındaki Ortaklıklar
5 Çevresel Algı ve Biliş Okuma: Ne İşe Yarıyorlar?
6 ÇDÇ Kuramları Poster Önerisi Teslimi (Mood board)
7 Kişisel Alan, Mahremiyet, Teritoriyellik, Kalabalık Hissi Okuma + Terminoloji Üzerine Araştırma
8 Bireysel Araştırma Proje Önerilerinin Tartışılması Bireysel araştırma proje önerilerinin özeti (Özet+Anahtar Sözcükler+Kısa Rapor-yakl.2000 sözcük)
9 Çeşitli Çevrelerde İnsanlar: Çeşitli Toplumlar Okuma + Güncel Stratejiler Üzerine Araştırma
10 Çevresel Değerlendirme, Örnek Projeler Okuma
11 BİREY, ÇEVRE, VE TASARIM: Dönemin sonuna yaklaşırken: Davranışsal ve Sosyal Faktörler Toplumsal İlerlemeye Nasıl Katkıda Bulunabilir? Okuma
12 Dönemin analizi Tüm Dönem Materyalinin Revizyonu
13 Bireysel Sunumlar Bireysel Araştırma Projelerinin Sunum Hazırlığı
14 Bireysel Raporlarla İlgili Kritikler Finalize Poster
15 Rapor Teslimleri (yakl. 5000 sözcük) Bireysel araştırma projesi üzerine rapor.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Bechtel, R. (1997). Environment and Behavior: An Introduction. London: Sage.

Bechtel, R. B., Marans, R. W., & Michelson, W. (Eds.). (1987). Methods in environmental and behavioral research. Van Nostrand Reinhold Co.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Habraken, N. J. and Teicher, Jonathan (Eds.) 2000. The Structure of the Ordinary: Form and Control in the Built Environment. Boston: The MIT Press.
  • Bell, P.A.; Greene, T. C.; Fisher, J. D.; Baum, A. 2005. Environmental Psychology. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Gifford, R. 1996. Environmental Psychology: Principles and Practice. Boston: Allyn and Bacon, Inc.
  • Sommer, R. 2008. Personal Space: The Behavioral Basis of Design. NJ: Prentice-Hall, Inc
  • deBotton, A. 2006. The Architecture of Happiness. London: Hamish Hamilton books.
  • Hall, E.T. 1976. Beyond Culture. New York: Anchor Books.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
20
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
90
Arazi Çalışması
1
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
67
67
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

X
3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

X
5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

X
6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

X
7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

X
9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.