LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 660 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Batı Düşünce Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 660
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı batı düşünce tarihini inceleyerek Rönesans’tan XIX. yüzyılın başlangıcına kadar geçen döneme ait düşünsel gelişim sürecini açıklamaya çalışmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste yalnızca politika veya felsefe gibi tek bir düşünce alanıyla değil, düşünsel evrenin kapsadığı alanların çoğu ile ilgilenilmiştir.Özellikle bilimdeki yeni düşüncelere , üsluplaşmış edebiyat akımlarına ve sanatsal değişikliklere önem verilmiştir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Yok |
2 | Leonardo ve Dönemi/ Machiavelli | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:1-3 |
3 | Thomas More/ Erasmus ve hümanistler | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:4-5 /Sunum |
4 | Reform/ Bilimsel Devrim | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:6-7 /Sunum |
5 | Elizabeth Çağı | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:8 /Sunum |
6 | Püriten Devrim | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:9 /Sunum |
7 | The Royal Society/ Hobbes ve Locke | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:10-11 /Sunum |
8 | Decartes/ Pascal ve Bayle | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:12-13 /Sunum |
9 | Voltaire/ Montesquieu/Rousseau | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:14-15-16 /Sunum |
10 | Ara raporlar | Yok |
11 | Sanayi Devrimi/ Lunar Society | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:17-18 /Sunum |
12 | Benjamin Franklin/Thomas Jefferson | O Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:20-21 /Sunum |
13 | Fransız Devrimi | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:22 /Sunum |
14 | Edmund Burke/Jeremy Bentham/Robert Owen | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:23-24-25 /Sunum |
15 | Kant ve Hegel | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:26 /Sunum |
16 | Final raporu | Yok |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Perennial Press. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
10
|
140
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
Final Sınavı |
10
|
0
|
|
Toplam |
215
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,