LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 661 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sanat, Bilim ve Tasarım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 661
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı tasarımda bilimsel bir yaklaşım ile sanat kuramları arasında bir diyalog kurarak yeni olanaklar ve yaklaşımlar ortaya çıkarabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders sanat-bilim-tasarım üçgeninde ve bilimin akademik bağlamda işbirliği üzerinden gelişen displinlerarası bir ilgiyle tasarım araştırmalarına yeni bir bakış kazandırmak için tasarlanmıştır. Dersin ana araçları ilgili literatürlerin okumaları, tartışmalar, yorumlamalar, eğitim materyali hazırlama, kısa dönem araştırma projeleridir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Hazırlık Yok |
2 | Sanat ve Mimari | Architectural Design, Vol. 73 No.3 May/June 2003 |
3 | Tasarım ve Bilim/Tasarım Sanat mıdır Bilim mi? | The Neri Oxman Material Ecology Catalogue Cross, Nigel (2001) "Designerly Ways of Knowing: Design Discipline versus Design Science" Design Issues Vol 17 No 3, pp 49-55. |
4 | Dijital Sanat, Zanaat ve Tasarım | Shillito – Digital Crafts |
5 | Tasarımcıların Müzelerdeki Eserleri/Sanat Müzelerinin Mimarisi | Centre Georges Pompidou Museum Guide |
6 | Grafik Tasarım - Görsel Sanatlar | Frascara, J. (1988). Graphic design: Fine art or social science?. Design issues, 5(1), 18-29. |
7 | Matematik ve Moda Tasarımı/Matematik ve Mimarlık | The Mathematics of Clothing Design https://www.youtube.com/watch?v=LuL3ynXujEE |
8 | Tasarım - Tasarım Mühendisliği | Sunum |
9 | Biyoloji + Tasarım = Biyotasarım | The rise of biodesign : contemporary research methodologies for nature-inspired design in China |
10 | Ara Sınav | Tüm konular |
11 | Öğrenci Sunumları | Literatür taraması, sunum dosyaları |
12 | Öğrenci Sunumları | Literatür taraması, sunum dosyaları |
13 | Öğrenci Sunumları | Literatür taraması, sunum dosyaları |
14 | Öğrenci Sunumları | Literatür taraması, sunum dosyaları |
15 | Dönem Değerlendirmesi | - |
16 | Dönem Değerlendirmesi | - |
Ders Kitabı | - |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Antonelli, P. (2020) The Neri Oxman Material Ecology Catalogue, The Museum of Modern Art, New York Architectural Design, Vol. 73 No.3 May/June 2003 Cross, N. (2001) "Designerly Ways of Knowing: Design Discipline versus Design Science" Design Issues Vol 17 No 3, pp 49-55. Frascara, J. (1988). Graphic design: Fine art or social science?. Design issues, 5(1), 18-29. Polites, M. (2019). The rise of biodesign : contemporary research methodologies for nature-inspired design in China, Tongji University Press, Shanghai Shillito, A.M. (2013) Digital Crafts, Bloomsbury Myers, W. (2018). Bio Design. Nature, Science, Creativity. Thames & Hudson |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
16
|
Proje |
2
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4
|
4
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
4
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
6
|
12
|
Proje |
2
|
65
|
130
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
10
|
0
|
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
218
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
|||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
|||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
|||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,