LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 662 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yenilikçi Tasarım Araştırmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 662
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı belirli araştırma projeleri için yenilikçi tasarım araştırma yöntemlerinin geliştirilmesi ve yeni araştırma alanlarının keşfedilmesi, ve bu yolla tasarım araştırmaları yöntem ve alanlarının zenginleştirilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste tasarım ve tasarım araştırmaları literatürü ve farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemleri incelenecektir. Öğrencilerin, ayrıca, yeni araştırma alanları belirlemeleri ve yeni bir veri ya da bilgi oluşturmak amacıyla birtakım yöntemleri zaman ve kaynakların mümkün kıldığı ölçüde uygulamaları beklenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Yok |
2 | Araştırmanın temelleri, ontoloji, epistemoloji, tanımlar / öğrenci sunumları | Öğrenci sunumları |
3 | Tasarım araştırması - Proje seçimi | Okuma - Cross |
4 | Araştırma yöntemlerinin anlaşılması | Okuma - O'Leary |
5 | Nitel yöntemler - gözlem, mülakat | Okuma - Wellington & Szczerbinski |
6 | Nitel yöntemler - odak grupları, vaka analizi | Okuma - W & S |
7 | Nitel yöntemler - nitel verilerle çalışmak | Okuma - W & S |
8 | Nicel yöntemler - anket, deney/ ara rapor ve öğrenci sunumları | Okuma - O’Leary/ Ara rapor ve öğrenci sunumları |
9 | Ara Sınav | İşlenen tüm konular |
10 | Nicel yöntemler - nicel verilerle çalışmak, istatistik | Okuma - W & S |
11 | Araştırma sunumu ve yayın | Okuma - W & S |
12 | Araştırmada etik | Okuma - O’Leary |
13 | Araştırma sunumu ve yayın | Okuma - W & S |
14 | Son proje teslimi ve sunumlar | Öğrenci sunumları ve final raporu |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Jerry Wellington , and Marcin Szczerbinski (2007) Research Methods for the Social Sciences Bloomsbury Publishing Laurel B (ed) (2003) Design research. MIT Press, Cambridge MA ISBN: 9780262122634 McIntyre L (2005) Need to know, social science research methods. McGraw Hill, New York NY, ISBN10: 0767413172 Creswell JW (2014) Research design. Sage Publications, Thousand Oaks CA, ISBN: 9781452226101 O’Leary G (2017) The Essential Guide to Doing Your Research Project. Sage Publications, London, ISBN: 9781473952089 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cross, N. (1999). Design research: A disciplined conversation. Design issues, 15(2), 5-10 Margolin, V. (1992). Design history or design studies: subject matter and methods. Design Studies, 13(2), 104-116. Salvador et al. (1999) Design Ethnography. Design Management Journal 10, 35-41.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
6
|
12
|
Proje |
1
|
100
|
100
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
194
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
|||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,