LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 503 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İleri Moleküler Biyoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 503
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hücresel ve moleküler biyolojinin kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirmek, bir hücrenin hayatı boyunca gerçekleştirdiği fonksiyonları görmek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders hücre yapısı, DNA, RNA, protein, hücre zarı, hücre iskeleti, hücresel sinyal iletimi, hücre döngüsü ve kanseri kapsamaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Tanıtım | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 1. |
2 | Hücrelerin Temel Yapısı, Hücre Kimyası ve Metabolizması | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 2. |
3 | Hücrede Makromoleküller | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 3. |
4 | DNA Eşlenmesi, Onarımı ve Rekombinasyonu | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 4. |
5 | Gen İfadesinin Kontrolü, Transkripsiyon ve Translasyon | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 5. |
6 | Membran Yapısı ve Madde Taşınımı | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 6. |
7 | Sunumlar | |
8 | Hücresel Sinyal İletimi | - |
9 | Hücre Döngüsü | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 10 ve 11. |
10 | Hücre Ölümü | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 12 ve 13. |
11 | Hastalıklara Moleküler Düzeyde Yaklaşım (Kanser, Nörodejeneratif Hastalıklar gibi) | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 16. |
12 | Hastalıklara Moleküler Düzeyde Yaklaşım (Kanser, Nörodejeneratif Hastalıklar gibi) | |
13 | Tanı/Tedavi ve Araştırmada Kullanılan Moleküler Teknikler | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 15. |
14 | Tanı/Tedavi ve Araştırmada Kullanılan Moleküler Teknikler | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 17 ve 18. |
15 | Sunumlar | - |
16 | Final |
Ders Kitabı | Alberts, B. et al. (2015), Molecular Biology of the Cell, Garland Science 6th edition |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gilbert, S. F., Singer, S. (2011), Developmental Biology, Sinauer Associates Inc.. 11th edition |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
43
|
43
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X | ||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest