Dersin Adı |
İleri Moleküler Biyoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 503
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hücresel ve moleküler biyolojinin kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirmek, bir hücrenin hayatı boyunca gerçekleştirdiği fonksiyonları görmek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders hücre yapısı, DNA, RNA, protein, hücre zarı, hücre iskeleti, hücresel sinyal iletimi, hücre döngüsü ve kanseri kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Tanıtım | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 1. |
2 | Hücrelerin Temel Yapısı, Hücre Kimyası ve Metabolizması | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 2. |
3 | Hücrede Makromoleküller | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 3. |
4 | DNA Eşlenmesi, Onarımı ve Rekombinasyonu | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 4. |
5 | Gen İfadesinin Kontrolü, Transkripsiyon ve Translasyon | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 5. |
6 | Membran Yapısı ve Madde Taşınımı | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 6. |
7 | Hücre Sinyal İletimi | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 6. |
8 | Hücresel Sinyal İletimi | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 6. |
9 | Hücre Döngüsü | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 10 ve 11. |
10 | Hücre Ölümü | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 12 ve 13. |
11 | Hastalıklara Moleküler Düzeyde Yaklaşım (Kanser, Nörodejeneratif Hastalıklar gibi) | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 16. |
12 | Hastalıklara Moleküler Düzeyde Yaklaşım (Kanser, Nörodejeneratif Hastalıklar gibi) | |
13 | Tanı/Tedavi ve Araştırmada Kullanılan Moleküler Teknikler | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 15. |
14 | Tanı/Tedavi ve Araştırmada Kullanılan Moleküler Teknikler | Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, B Alberts, 2015. Ünite 17 ve 18. |
15 | Sunumlar | - |
16 | Final |
Ders Kitabı | Alberts, B. et al. (2015), Molecular Biology of the Cell, Garland Science 6th edition |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gilbert, S. F., Singer, S. (2011), Developmental Biology, Sinauer Associates Inc.. 11th edition |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
43
|
43
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
210
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..