Dersin Adı |
İleri Fermantasyon Teknolojileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 505
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fermantasyon prensiplerinin bilimsel temelleri, önemli endüstriyel fermantasyon ürünlerinin üretim yöntemleri, üretim proseslerinin kalitesini etkileyen faktörler ve karşılaşılabilecek problemler konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders fermantasyon ve fermantasyon proseslerine giriş, endüstride kullanılacak olan mikroorganizmaların seçimleri, biyoproses tipleri ve ilkeleri, kesikli, sürekli ve kesikli-beslemeli üretimler, çeşitli fermente ürünlerin üretim prosesleri ve endüstriyel üretimlerde izlenen teknolojik basamaklarını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fermantasyon teknolojisine giriş | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 1 |
2 | Mikroorganizmalar ve büyüme ortamı içerikleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 2 |
3 | Mikrobiyal solunum ve metabolizma | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 5 |
4 | Mikrobiyal büyüme ve kesikli kültür | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 6 |
5 | Sürekli kültür | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
6 | Sürekli-beslemeli kültür | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
7 | İmmobilize hücre sistemleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyoreaktörler için işletme parametreleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
10 | Çeşitli endüstriyel fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (karışık kültürler) | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 16 |
11 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (alkol fermantasyonu) | Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
12 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (organik asit fermantasyonu) | Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
13 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi ve metabolik yolakları (sentez gazı fermantasyonu) | Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
14 | Proje sunumu | Seçilmiş Makaleler |
15 | Proje sunumu | Seçilmiş Makaleler |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
14
|
56
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
32
|
32
|
Final Sınavı |
1
|
36
|
36
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..