Dersin Adı |
İleri Fermantasyon Teknolojileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 505
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fermantasyon prensiplerinin bilimsel temelleri, önemli endüstriyel fermantasyon ürünlerinin üretim yöntemleri, üretim proseslerinin kalitesini etkileyen faktörler ve karşılaşılabilecek problemler konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders fermantasyon ve fermantasyon proseslerine giriş, endüstride kullanılacak olan mikroorganizmaların seçimleri, biyoproses tipleri ve ilkeleri, kesikli, sürekli ve kesikli-beslemeli üretimler, çeşitli fermente ürünlerin üretim prosesleri ve endüstriyel üretimlerde izlenen teknolojik basamaklarını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fermantasyon teknolojisine giriş | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 1 |
2 | Endüstriyel fermentasyonlarda kullanılan mikroorganizmalar ve ortam içerikleri | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 2 |
3 | Mikrobiyal büyüme | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 2 |
4 | Anaerobik solunum ve fermantasyon mekanizmaları | Waites, M. J., Morgan, N. L., Rockey, J. S., Higton, G., 2001, Industrial Microbiology. An Introduction. Blackwell Sci. Ltd., UK. Chapter 6 |
5 | Mikroorganizma üretim metodu seçimi | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
6 | Kesikli, sürekli-beslemeli ve sürekli biyoreaktörler | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
7 | İmmobilize hücre sistemleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyoreaktörler için işletme parametreleri | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
10 | Biyoreaktörlerde kütle ve ısı transferini etkileyen parametreler | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Chapter 9 |
11 | Starter kültürler | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 3 |
12 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 8-11 |
13 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 8-11 |
14 | Proje sunumu | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA.
Waites, M. J., Morgan, N. L., Rockey, J. S., Higton, G., 2001, Industrial Microbiology. An Introduction. Blackwell Sci. Ltd., UK.
Stanburry, P. F., Whitaker,A., Hall, S. J., 1995, Priciples of Fermentation Technology. Third Edition. Butterworth-Heinemann Sci. Ltd., UK |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
65 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
|
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
|
Final Sınavı |
1
|
55
|
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
|||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
|||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest