LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 513 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Gen Tedavisinin Moleküler Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 513
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri gen terapisinin moleküler temelleri, viral ve viral-olmayan gen transfer teknikleri ve kalıtımsal veya edinilmiş hastalıklarda gen terapisi uygulamları hakkında bilgilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gen terapisi, viral ve viral-olmayan gen aktarım teknikleri |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gen terapisine giriş | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 1 |
2 | Gen terapisinde viral-olmayan vektörler | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 2 |
3 | Gen terapisinde viral vektörler-1 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 3 |
4 | Gen terapisinde viral vektörler-2 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 3 |
5 | Gen transferindeki engeller | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 4 |
6 | Kök hücreler ve doku yenilenmesi-1 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 5 |
7 | Arasınav | |
8 | Kök hücreler ve doku yenilenmesi-2 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 5 |
9 | Gen terapi stratejileri: gen arttırma | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 6 |
10 | Gen terapi stratejileri: gen susturma | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 7 |
11 | Gen düzenleme | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 8 |
12 | Gen terapi uygulamaları: Klinik öncesi çalışmalar ve klinik denemeler | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
13 | Kanserde gen terapisi | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
14 | Göz rahatsızlıkları ve kardiyovasküler hastalıklarda gen terapisi | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
15 | Nörodejeneratif hastalıklarda gen terapisi | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | An Introduction to Human Molecular Genetics (2nd Edition), J.J. Pasternak, 2005 An Introduction to Molecular Medicine and Gene Therapy 1st Edition by Thomas F. Kresina A Handbook of Gene and Cell Therapy. Authors: Nobrega, Clevio, Mendonça, Liliana, Matos, Carlos. ISBN 978-3-030-41333-0. 2020. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Human Molecular Genetics (4th Edition), Tom Strachan & Andrew Read, 2010. A Handbook of Gene and Cell Therapy. Authors: Nobrega, Clevio, Mendonça, Liliana, Matos, Carlos. ISBN 978-3-030-41333-0. 2020. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
4
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
187
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
|||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
|||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
|||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest