Dersin Adı |
Gen Tedavisinin Moleküler Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 513
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri gen terapisinin moleküler temelleri, viral ve viral-olmayan gen transfer teknikleri ve kalıtımsal veya edinilmiş hastalıklarda gen terapisi uygulamları hakkında bilgilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gen terapisi, viral ve viral-olmayan gen aktarım teknikleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gen terapisine giriş | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 1 |
2 | Gen terapisinde viral-olmayan vektörler | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 2 |
3 | Gen terapisinde viral vektörler-1 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 3 |
4 | Gen terapisinde viral vektörler-2 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 3 |
5 | Gen transferindeki engeller | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 4 |
6 | Kök hücreler ve doku yenilenmesi-1 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 5 |
7 | Arasınav | |
8 | Kök hücreler ve doku yenilenmesi-2 | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 5 |
9 | Gen terapi stratejileri: gen arttırma | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 6 |
10 | Gen terapi stratejileri: gen susturma | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 7 |
11 | Gen düzenleme | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 8 |
12 | Gen terapi uygulamaları: Klinik öncesi çalışmalar ve klinik denemeler | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
13 | Kanserde gen terapisi | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
14 | Göz rahatsızlıkları ve kardiyovasküler hastalıklarda gen terapisi | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
15 | Nörodejeneratif hastalıklarda gen terapisi | A Handbook of Gene and Cell Therapy - Chapter 9 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | An Introduction to Human Molecular Genetics (2nd Edition), J.J. Pasternak, 2005 An Introduction to Molecular Medicine and Gene Therapy 1st Edition by Thomas F. Kresina A Handbook of Gene and Cell Therapy. Authors: Nobrega, Clevio, Mendonça, Liliana, Matos, Carlos. ISBN 978-3-030-41333-0. 2020. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Human Molecular Genetics (4th Edition), Tom Strachan & Andrew Read, 2010. A Handbook of Gene and Cell Therapy. Authors: Nobrega, Clevio, Mendonça, Liliana, Matos, Carlos. ISBN 978-3-030-41333-0. 2020. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
4
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
187
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..