Dersin Adı |
Biyomoleküllerin Enstrümental Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 515
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çalıştıkları biyomoleküllerin yapısını, aktivitesini gerçekleştirirken diğer olası biyomoleküller ile etkileşimini veya bir inhibitor ile etkileşimini incelemek için kullanacakları analitik cihazların ve metotların temellerinin aşılanmasıdır. İlgilendikleri biyomolekülleri ürettikten sonra saflaştırmak için kullanabilecekleri metotları açıklamak, biyomoleküllerin yapısını inceleyebilecekleri, biyomolekülü karakterize edecekleri, biyomoleküler etkileşimleri analiz edebilecekleri teknikleri tanıtmak bu dersin amacını oluşturur. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Biyomoleküller | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 1 |
2 | Biyomoleküllerin Özel Kimyasal Gereksinimleri, Yapı ve Stabiliteyi Etkileyen Faktörler | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 1 |
3 | Kromatografinin Prensipleri | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 2 |
4 | Kromatografi Modları: İyon Değişimi, Jel Filtrasyon, Ters Faz | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 2 |
5 | Kromatografi Modları: Hidrofobik Etkileşimler ve Afinite | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 2 |
6 | Kromatografik Ayrım: HPLC | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 2 |
7 | Elektroforez | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spektroskopik Yöntemler: UV-Vis Spektroskopisi | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 3 |
10 | Spektroskopik Yöntemler: Fluoresan Spektroskopi | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 3 |
11 | Spektroskopik Yöntemler: Plane-Polarize Işık Teknikleri | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 3 |
12 | Spektroskopik Yöntemler: Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 3 |
13 | Kütle Spektroskopisi | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 4 |
14 | Hidrodinamik Metotlar | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 7 |
15 | Güncel Yaklaşımlar ve Sunumlar | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). Chapter 8 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Sheehan, D. ,2009. Physical Biochemistry: Principles And Applications. ISBNs: 9780470856024 (HB). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Structure and Mechanism in Protein Science by Fersht Introduction to Protein Structure, by Branden and Tooze Biochemistry by Voet and Voet |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
17
|
17
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..