LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BEN 518 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Biyofizik ve Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 518
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyolojik sistemlerin işleyişinin fiziksel metot ve teknikler kullanılarak açıklanmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders biyolojik yapılar, biyofizik uygulama alanları, biyofizikteki farklı yöntem ve teknikler ile taşınım olaylarını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyofiziğe giriş | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 1. Bölüm |
2 | Kimyasal bağlar | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 2. ve 3. Bölüm |
3 | Reaksiyon Hızı | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 4. Bölüm |
4 | Taşınım | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 5. Bölüm, 3. Bölüm |
5 | Biyolojik Sistemler | Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005), 2. Bölüm |
6 | Fiziksel faktörler | Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005),4. Bölüm |
7 | Ara sınav | |
8 | Biyolojik sistemlerin kinetiği | Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005),5. Bölüm |
9 | Biyolojik polimerler | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 7. Bölüm |
10 | Biyolojik membranlar | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 8. Bölüm |
11 | Hareket kontrolü ve biyomekanik | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 14. Bölüm |
12 | Biyofizikte farklı teknik ve yöntemler | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 6. Bölüm |
13 | Ara sınav | |
14 | Biyofiziğin uygulama alanları | Biomedical Applications of Biophysics, Thomas Jue (ed), (2010) Springer 4. 6. 7. 8. Bölüm |
15 | Biyofiziğin uygulama alanları | Biomedical Applications of Biophysics, Thomas Jue (ed), (2010) Springer 4. 6. 7. 8. Bölüm |
16 | Final sınavına hazırlık |
Ders Kitabı | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002) West Sussex ISBN 0-471-48537-3Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005), Berlin ISBN 978-3-662-04494-0 Biomedical Applications of Biophysics, Thomas Jue (ed), (2010) Springer ISBN 978-1-60327-233-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
21
|
42
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
|||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
|||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
|||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
|||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest