İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    BEN 520 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Fonksiyonel Oligonükleotidler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BEN 520
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı oligonükleotidleri hedef alan ya da kullanan uygulamalar üzerine çalışma yapma kabiliyeti kazandırmayı amaçlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Oligonükleotid çeşitleri ve yapıları listeleyebilecek,
    • DNA ve RNA topolojilerinde etkili olan kuvvetleri açıklayabilecek,
    • Fonksiyonel oligonükleotidlerin uygulama alanlarını tartışabilecek,
    • Kimyasal değişikliklerin oligonükleotid yapısı ve fonksiyonu üzerindeki etkileri tartışabilecek,
    • Yapay fonksiyonel oligonükleotid tasarımını gerçekleştirebilecektir.
    Ders Tanımı Bu derste fonksiyonel oligonükleotidlerin tanıtılması, doğal ve sentetik oligonükleotidklerin kimyasal yapısı, katlanma sonrası üç boyutlu yapıları ve bu yapıların oluşumundaki kuvvetler tartışılır. Fonksiyonel oligonükleotidlerin kullanım alanları ve yöntemleri tanıtılıp, örnek uygulamaları güncel makaleler üzerinden tartışılır. Yapay oligonükleotid problarının sentez yöntemleri anlatılır. Sentezlenen yapılarda kullanılan kimyasal değişiklikler ve bu değişikliklerin fonksyonel etkileri örnekler üzerinden anlatılarak, uygun değişikliklerin uygulamaya bağlı olarak seçebilme yeteneği kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve tanımlar
    2 DNA, RNA, LNA, XNA, PNA birincil yapı Anosova, I., et al. (2016) 10.1093/nar/gkv1472
    3 Hidrojen bağı, Van der Waals etkileşimleri, elektrostatik etkileşimler Fedor Kouzine, David Levens & Laura Baranello (2014) 10.4161/nucl.28909
    4 Ikincil yapılar, B-form, Z-form, A-form, G-quadruplex, Triplex, H-junction Fedor Kouzine, David Levens & Laura Baranello (2014) 10.4161/nucl.28909
    5 Tespit yöntemleri, emilim, floresan, fosforesan, radyoaktif işaretleme Boutorine AS, et al. (2013) 10.3390/molecules181215357
    6 Sentetik oligonükleotid sentezi Andrei Laikhter and Klaus D. Linse, (2014)
    7 Ara sınav I
    8 Laboratuvar teknikleri, FISH, smFISH, qPCR Kwon, S. (2013) 10.5483/BMBRep.2013.46.2.016
    9 Floresan grup eklentileri Juskowiak, B. (2011) 10.1007/s00216-010-4304-5
    10 Hücre zarı geçişine yönelik eklentiler Sandeep Verma and Fritz Eckstein (1998)
    11 Nükleaz direncine yönelik çalışmalar Sandeep Verma and Fritz Eckstein (1998)
    12 Ara sınav II
    13 Vaka analizi I Osman Doluca, et al. (2013) 10.1002/cplu.201300310
    14 Vaka analizi II Osman Doluca, Jamie M Withers, Vyacheslav V. Filichev (2013) 10.1021/cr300225q
    15 Gözden geçirme
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Listelenmiş makaleler

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    http://fbio.uh.cu/sites/genmol/adic/na_arch.htm

    https://www.atdbio.com/content/18/Synthesis-and-properties-of-fluorescent-oligonucleotides

    http://www.glenresearch.com/Catalog/index1.php

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    20
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    2
    40
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    6
    90
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    2
    21
    42
    Final Sınavı
    1
    45
    45
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır.

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer.

    -
    -
    X
    -
    -
    4

    Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    X
    -
    11

    Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    12

    Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin