İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    BEN 522 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İleri Tıbbi Görüntüleme Analizi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BEN 522
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı tıbbi görüntülemenin fiziksel prensiplerini ve tıbbi görüntülerin özellikleri ile gösterimini öğretmek ve tıbbi görüntü analizi için kullanılan hesaplamalı ve matematiksel yöntemleri genel bir bakış ile irdelemektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Tıbbi görüntüleme sistemlerinin çalışma prensiplerini ve temel teknik özelliklerini açıklayabilecek,
    • Tıbbi görüntülerin oluşturulmasında rol oynayan temel işlemleri tartışabilecek,
    • Farklı tıbbi görüntüleme teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını kıyaslayabilecek,
    • Temel görüntü analizi yöntemlerinin prensiplerini ve teknik özelliklerini ve bu yöntemlere neden ihtiyaç duyulduğunu açıklayabilecek,
    • Tıbbi görüntülerin iyileştirilmesi, bölütlenmesi ve çakıştırılması için kullanılan temel yöntemleri tanımlayabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders temel tıbbi görüntüleme teknolojilerinin çalışma prensipleri, tıbbi görüntü verisinin saklanması, görselleştirilmesi ve işlenmesini kapsar.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş Ders notları
    2 Tıbbi Görüntüleme: X-Ray, BT, PET ve SPECT Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 15
    3 Tıbbi Görüntüleme: Ultrason ve MR Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 15
    4 Tıbbi Görüntülerin Saklanması, Arşivlenmesi ve İletim Sistem ve Formatları Ders notları
    5 Tıbbi Görüntülerin Görselleştirilmesi Ders notları
    6 Tıbbi Görüntü Analizi Temelleri Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 12
    7 Ara sınav
    8 Tıbbi Görüntülerin Bölütlenmesi - I Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 14
    9 Tıbbi Görüntülerin Bölütlenmesi - II Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 14
    10 Tıbbi Görüntülerin Çakıştırılması - I Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 13
    11 Tıbbi Görüntülerin Çakıştırılması - II Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 13
    12 Tıbbi Görüntülerde Sınıflama Sınıflama ve Obje Tanıma - I Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 16
    13 Tıbbi Görüntülerde Sınıflama ve Obje Tanıma - II Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, Bölüm 17
    14 Tıbbi Görüntülerde Obje Takibi Ders notları
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Biosignal and Medical Image Processing, John L. Semmlow and Benjamin Griffel, CRC Press – 3rd edition (2014). ISBN: 1466567368

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Handbook of Medical Imaging, Volume 2. Medical Image Processing and Analysis, J. Michael Fitzpatrick and Milan Sonka, SPIE—1st edition (2009).

    Paul Suetens, "Fundamentals of Medical Imaging", Second Edition, Cambridge University Press, ISBN: 0521519152, 2009.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    6
    84
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    15
    0
    Proje
    1
    40
    40
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    18
    18
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    210

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır.

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    X
    -
    -
    9

    Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    X
    -
    -
    -
    11

    Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    12

    Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin