Dersin Adı |
Nanomalzemelerin Sentezi ve Karakterizasyonu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BEN 523
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere nanoteknolojide kullanılan nanomalzemelerin sentez ve üretim yöntemlerini tanıtmak, öğrencilerin nanomalzemelerin boyutuna bağlı kimyasal ve fiziksel özelliklerin temel anlayışını geliştirmek ve öğrencilere nanomalzemelerin karakterizasyon tekniklerini tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders nanomalzemelerin fabrikasyonu ve sentezi, boyuta bağlı özellikleri, karakterizasyonu ve uygulamalarını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nanomalzemelere Giriş, Nanoteknolojinin Ortaya Çıkışı | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 1 |
2 | Aşağıdan Yukarıya ve Yukarıdan Aşağıya Yaklaşımlar, Nanoteknolojideki Zorluklar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 1 |
3 | Sıfır Boyutlu Nanoyapılar: Nanopartiküller; Homojen ve Heterojen Çekirdeklenme Yoluyla Nanopartiküller | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 2 |
4 | Tek Boyutlu Nanoyapılar: Nanoteller ve Nanorotlar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 3 |
5 | Kendiliğinden Büyüme, Şablon Tabanlı Sentez, Elektroeğirme, Litografi | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 3 |
6 | İki Boyutlu Nanoyapılar: İnce Filmler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 4 |
7 | Film Büyümesinin Temelleri, Vakum Bilimi, Fiziksel Buhar Biriktirme, Kimyasal Buhar Biriktirme | Polymer processing fundamentals,Tim A Osswald, Hanser/Garner Publication, 2015. ISBN: 9783446195714 Bölüm: 4 |
8 | Film Büyümesinin Temelleri, Vakum Bilimi, Fiziksel Buhar Biriktirme, Kimyasal Buhar Biriktirme | Polymer processing fundamentals,Tim A Osswald, Hanser/Garner Publication, 2015. ISBN: 9783446195714 Bölüm: 4 |
9 | Atomik Katman Birikimi, Üst Yapılar, Kendinden Montaj, Langmuir – Blodgett Filmleri, Elektrokimyasal Birleştirme, Sol-Jel Filmler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 4 |
10 | Karbon Fulleren ve Nanotüpler, Mikro Malzemeler, Organik-İnorganik Hibritler, Özel Nanomalzemeler | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 5 |
11 | Nanomalzemelerin Karakterizasyonu | Characterization of Nanomaterials, Bölüm 1-5 |
12 | Nanomalzemelerin Karakterizasyonu | Characterization of Nanomaterials, Bölüm 6-12 |
13 | Nanomalzemeler ve Karakterizasyonu ile ilgili Güncel Çalışmalar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 6 |
14 | Nanomalzemeler ve Karakterizasyonu ile ilgili Güncel Çalışmalar | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Bölüm 7 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Guozhong Cao and YingWang, World Scientific (2011), ISBN: 13 978-981-4324-55-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Characterization of Nanomaterials : Advances and Key Technologies, Kalarikkal, Nandakumar; Mohan, Sneha; Oluwafemi, Samuel Oluwatobi; Thomas, Sabu, Woodhead Publishing (2018), ISBN: 9780081019740,0081019742,978-0-08-101973-3 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
-
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
6
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
-
|
0
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
6
|
7
|
42
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
41
|
41
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..