Dersin Adı |
İnsan Bilgisayar Etkileşimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 536
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / SunumRapor Yazma | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere daha etkin kullanıcı arayüzleri geliştirmelerine, kullanılabilirliği yüksek uygulamalar tasarlamalarına ve yeni etkileşim teknikleri geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanıcı odaklı tasarım yöntemleri, araçları ve ilgili güncel araştırma konuları hakkında bilgi ve deneyim vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kullanıcı arayüzü temel prensiplerini öğretmek. Kullanılırlık model ve prensiplerini öğrenciye tanıtmak. Kullanıcı ve görev analizini öğrenciye yaptırmak. Tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemlerini öğrenciye proje yaptırarak öğretmek. Yeni kullanıcı arayüzü teknikleri öğretmek. Kullanıcı odaklı araştırmaların nasıl yürütüleceğini öğretmek. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan-bilgisayar etkileşimi araştırmalarına giriş | Lazar etal Ch. 1, Stephanidis & Salvendy Vol.01 Ch.s 1-2, Mackenzie Ch. 1 |
2 | İBE Temelleri: Biliş, Algı, Zihinsel Modeller, Dil, Bellek, Duygu. | Stephanidis & Salvendy, Vol.01, Ch.s3-11, Mackenzie Ch. 2 |
3 | İBE Araştırma Yöntemleri | Stephanidis & Salvendy, Vol. 03, Ch.s 1-8, Mackenzie Ch.s 4-6, Lazar etal Ch.s 2-5 |
4 | Etkileşim Yöntemleri ve Teknolojileri | Stephanidis & Salvendy, Vol. 04, Mackenzie Ch. 3 |
5 | İBE Tasarım Yöntemleri | Stephanidis & Salvendy, Vol. 03, Ch.s 9-17, Lazar etal Ch.s 13-16 |
6 | Akıllı Ortamlarda İBE | Stephanidis & Salvendy, Vol. 05 |
7 | Çeşitli Uygulama Alanlarında İBE: Sağlık, Oyunlar, Etkileşimli Medya, İş ve Ticaret, Üretim | Stephanidis & Salvendy, Vol. 06 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vaka Çalışmaları: Yazılım Mühendisliği ve Yapay Zeka Teknolojilerinde Kullanıcı Deneyimi | Çeşitli akademik makale ve yayınlar. |
10 | Vaka Çalışmaları: Sanal / Artırılmış / Karma Gerçeklik | Çeşitli akademik makale ve yayınlar. |
11 | Vaka Çalışmaları: Göz Takibi ve Çokbiçimli Etkileşim | Çeşitli akademik makale ve yayınlar. |
12 | Vaka Çalışmaları: Oyuncu-Bilgisayar Etkileşimi | Çeşitli akademik makale ve yayınlar. |
13 | Vaka Çalışmaları: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Giyilebilir Cihazlar | Çeşitli akademik makale ve yayınlar. |
14 | Vaka Çalışmaları: İnsan-Robot Etkileşimi ve Transhümanizm | Çeşitli akademik makale ve yayınlar. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | - |
Ders Kitabı | Research Methods in Human-Computer Interaction, Lazar, J., Feng, J. H., & Hochheiser, H. (2017). Morgan Kaufmann. Human-Computer Interaction: Foundations and Advances, Stephanidis, C., Salvendy G. (2024). Taylor & Francis. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Human-Computer Interaction: An Empirical Research Perspective, MacKenzie, I. S. (2024). Morgan Kaufmann. Research Methods for Human-Computer Interaction, Cairns, P., Cox, A. L. (2016). Cambridge University Press. Designing The User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Shneiderman, B., Plaisant, C., Cohen, M., Jacobs, S., Elmqvist, N., Diakopoulos, N. (2018). Pearson. Human-Centered AI, Shneiderman, B. (2022). Oxford University Press. Selected papers that are posted on the web page. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
20
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
7
|
21
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
31
|
31
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..