Dersin Adı |
Uygulamalı Sayısal Görüntü İşleme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 501
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sayısal görüntü işleme alanındaki temel prensipler ve teknikler ile mühendislik problemlerine uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Dersin içeriğinde görüntüler üzerinde nokta işlemleri, görüntü süzgeçleme ve dekonvolüsyon, öz-görüntüler, gürültü indirgeme ve onarımı, renkli görüntü işleme, çok çözünürlüklü işleme, görüntü sıkıştırma, morfolojik görüntü işleme, ölçek-uzay teknikleri, öznitelik çıkarımı ve tanıma, görüntü eşikleme / bölütleme, görüntü kayıtlama ve eşleştirme gibi konuları ve yazılım uygulamaları bulunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Görüntü süzgeçleme ve dekonvolüsyon, öz-görüntüler, gürültü indirgeme ve onarımı, renkli görüntü işleme, çok çözünürlüklü işleme, görüntü sıkıştırma, morfolojik görüntü işleme, ölçek-uzay teknikleri, öznitelik çıkarımı ve tanıma, görüntü eşikleme / bölütleme, görüntü kayıtlama ve eşleştirme. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Sayısal Görüntü İşlemenin Uygulama Alanları | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 1) |
2 | Sayısal Görüntü Temelleri. Örnekleme, Nicemleme, Örtüşme, Moire örüntüleri | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 2) |
3 | Nokta İşlemleri, Görüntü Yoğunluk Dönüşümleri, Histogram İşleme | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 3) |
4 | Uzamsal Süzgeçleme, Uzamsal Düzlemde Görüntü İyileştirme | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 3) |
5 | Frekans Düzleminde Süzgeçleme ve Görüntü İyileştirme | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 4) |
6 | Görüntü Restorasyonu ve Oluşturma | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 5) |
7 | Görüntü Restorasyonu ve Oluşturma | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 5) |
8 | Ara sınav | |
9 | Renkli Görüntü İşleme, Renk Dönüşümleri | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 6) |
10 | Çok Çözünürlüklü Görüntü İşleme | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 7) |
11 | Görüntü Sıkıştırma | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 8) |
12 | Morfolojik Görüntü İşleme | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 9) |
13 | Görüntü Bölütleme ve Kayıtlama | Gonzales & Woods, Digital Image Processing, Prentice Hall,3rd ed., 2008 (Ch. 10) |
14 | Sınıf-içi Sunumlar | |
15 | Sınıf-içi Sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
89
|
89
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..