Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CE 532 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uygulamalı Kuantum Makine Öğrenmesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 532
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Otomatik öğrenme, deneyim ile otomatik olarak kendini geliştirebilen bilgisayar programlarının nasıl tasarlanacağı ile ilgilidir. Bu dersin amacı kuantum modellerini ve platformlarını tanıtmak, bu platformlarda programlamayı göstermektir. Öğrencilerimiz Qbitleri kullanarak iş dünyasına değer kazandıracak çözümler üzerine çalışacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kuantum Bilgisayarlar ve Kuantum Bilişimi açıklayabilecek ve Qbitleri kullanarak programlamayı bilecekler.
  • Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenmeni kullanarak güncel uygulamalar geliştirebilecekler.
  • Lineer Denklemlerin çözümünde Kuantum Algoritmaların kullanımı ve yeni algoritmaların tasarımını gerçekleştirebileceklerdir.
  • Makine Öğrenmesinde Kuantum Fourier dönüşümünün kullanabileceklerdir.
  • Büyük Veri ve Kuantum Mekaniği konusunu tartışabileceklerdir.
  • Kuantum Sinir Ağlarını sınıflandırabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders kuantum bilişim teknikleri kullanarak klasik otomatik öğrenme yöntemlerinin verimliliğini arttırmayı içerir ve aynı zamanda kuantum sistemlerini analiz etmek için klasik makine öğrenimi yöntemlerinin nasıl kullanılabileceğini gösterir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kuantum Bilgisayarları - Miras CPU ile fiziksel farklar - Kuantum Bilgi Kuramı https://www.kdnuggets.com/2018/01/quantum-machine-learning-overview.html
2 Yapay Zeka Makine Öğrenimi https://www.kdnuggets.com/2016/10/artificial-intelligence-deep-learning-neural-networks-explained.html
3 Büyük Veri ve Kuantum Mekaniği http://www.vip.gatech.edu/teams/big-data-and-quantum-mechanics https://ieeexplore.ieee.org/document/7876324/
4 Kuantum Hesaplaması Modeller https://arxiv.org/abs/1012.6035 http://tph.tuwien.ac.at/~oemer/doc/quprog/node9.html
5 Klasik Bilgisayarlarda Kuantum Benzeri Öğrenme Quantum Machine Learning Bölüm 12 https://www.wired.com/2015/12/for-google-quantum-computing-is-like-learning-to-fly/
6 Bulgu özdeğerler ve Büyük özvektörlerine ilişkin ML algoritmalarının kuantum versiyonları https://www.fanaticalfuturist.com/2018/05/new-quantum-ml-algorithm-could-revolutionise-quantum-ai-before-it-even-begins/ https://scottaaronson.com/papers/qml.pdf http://www.qutisgroup.com/wp-content/uploads/2014/10/TFG-Cristian-Romero.pdf https://www.scottaaronson.com/papers/qml.pdf
7 Kuantum Hesaplamalı Zeka https://uwaterloo.ca/institute-for-quantum-computing/blog/post/quantum-computational-intelligence
8 Kuantum Bilgisayar Servis Sağlayıcıları; IBM, Microsoft, D- Wave https://qiskit.org/ https://www.research.ibm.com/ibm-q/learn/quantum-computing-applications/ https://www.dwavesys.com/tags/quantum-programming
9 Q# giriş https://docs.microsoft.com/en-us/quantum/quantum-qr-intro?view=qsharp-preview
10 İkili QuBit sınıflandırılması https://arxiv.org/abs/1704.01965 https://www.researchgate.net/figure/Quantum-learning-for-classification-of-qubits_fig2_232227181 https://arxiv.org/abs/0811.0416
11 Kuantum algoritması ile doğrusal sistem çözmek http://www2.lns.mit.edu/~avinatan/research/matrix.pdf
12 Kuantum algoritması ile Doğrusal Denklemler çözmek https://phys.org/news/2017-06-linear-equations-quantum-mechanics.html https://www.perimeterinstitute.ca/videos/quantum-algorithm-solving-linear-systems-equations
13 Klasik otomatik öğrenme kullanarak kuantum sistemler çözümlemek https://qutech.nl/wp-content/uploads/2018/01/QIP18MLtutorial_Ronald-de-Wolf.pdf https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_algorithm_for_linear_systems_of_equations
14 Quantum Analitiğin geleceği https://tdwi.org/articles/2016/08/12/is-quantum-the-future-of-high-performance-analytics.aspx https://www.ibm.com/thought-leadership/technology-market-research/quantum-computing-report.html http://analytics-magazine.org/improving-the-future-with-prescriptive-analytics-quantum-computers/ https://www.ft.com/content/6711e5c2-0e83-11e7-b030-768954394623
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
204

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
X
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.