İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    CE 532 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Uygulamalı Kuantum Makine Öğrenmesi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    CE 532
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Otomatik öğrenme, deneyim ile otomatik olarak kendini geliştirebilen bilgisayar programlarının nasıl tasarlanacağı ile ilgilidir. Bu dersin amacı kuantum modellerini ve platformlarını tanıtmak, bu platformlarda programlamayı göstermektir. Öğrencilerimiz Qbitleri kullanarak iş dünyasına değer kazandıracak çözümler üzerine çalışacaklardır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Kuantum Bilgisayarlar ve Kuantum Bilişimi açıklayabilecek ve Qbitleri kullanarak programlamayı bilecekler.
    2Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenmeni kullanarak güncel uygulamalar geliştirebilecekler.
    3Lineer Denklemlerin çözümünde Kuantum Algoritmaların kullanımı ve yeni algoritmaların tasarımını gerçekleştirebileceklerdir.
    4Makine Öğrenmesinde Kuantum Fourier dönüşümünün kullanabileceklerdir.
    5Büyük Veri ve Kuantum Mekaniği konusunu tartışabileceklerdir.
    6Kuantum Sinir Ağlarını sınıflandırabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders kuantum bilişim teknikleri kullanarak klasik otomatik öğrenme yöntemlerinin verimliliğini arttırmayı içerir ve aynı zamanda kuantum sistemlerini analiz etmek için klasik makine öğrenimi yöntemlerinin nasıl kullanılabileceğini gösterir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Kuantum Bilgisayarları - Miras CPU ile fiziksel farklar - Kuantum Bilgi Kuramı https://www.kdnuggets.com/2018/01/quantum-machine-learning-overview.html
    2 Yapay Zeka Makine Öğrenimi https://www.kdnuggets.com/2016/10/artificial-intelligence-deep-learning-neural-networks-explained.html
    3 Büyük Veri ve Kuantum Mekaniği http://www.vip.gatech.edu/teams/big-data-and-quantum-mechanics https://ieeexplore.ieee.org/document/7876324/
    4 Kuantum Hesaplaması Modeller https://arxiv.org/abs/1012.6035 http://tph.tuwien.ac.at/~oemer/doc/quprog/node9.html
    5 Klasik Bilgisayarlarda Kuantum Benzeri Öğrenme Quantum Machine Learning Bölüm 12 https://www.wired.com/2015/12/for-google-quantum-computing-is-like-learning-to-fly/
    6 Bulgu özdeğerler ve Büyük özvektörlerine ilişkin ML algoritmalarının kuantum versiyonları https://www.fanaticalfuturist.com/2018/05/new-quantum-ml-algorithm-could-revolutionise-quantum-ai-before-it-even-begins/ https://scottaaronson.com/papers/qml.pdf http://www.qutisgroup.com/wp-content/uploads/2014/10/TFG-Cristian-Romero.pdf https://www.scottaaronson.com/papers/qml.pdf
    7 Kuantum Hesaplamalı Zeka https://uwaterloo.ca/institute-for-quantum-computing/blog/post/quantum-computational-intelligence
    8 Kuantum Bilgisayar Servis Sağlayıcıları; IBM, Microsoft, D- Wave https://qiskit.org/ https://www.research.ibm.com/ibm-q/learn/quantum-computing-applications/ https://www.dwavesys.com/tags/quantum-programming
    9 Q# giriş https://docs.microsoft.com/en-us/quantum/quantum-qr-intro?view=qsharp-preview
    10 İkili QuBit sınıflandırılması https://arxiv.org/abs/1704.01965 https://www.researchgate.net/figure/Quantum-learning-for-classification-of-qubits_fig2_232227181 https://arxiv.org/abs/0811.0416
    11 Kuantum algoritması ile doğrusal sistem çözmek http://www2.lns.mit.edu/~avinatan/research/matrix.pdf
    12 Kuantum algoritması ile Doğrusal Denklemler çözmek https://phys.org/news/2017-06-linear-equations-quantum-mechanics.html https://www.perimeterinstitute.ca/videos/quantum-algorithm-solving-linear-systems-equations
    13 Klasik otomatik öğrenme kullanarak kuantum sistemler çözümlemek https://qutech.nl/wp-content/uploads/2018/01/QIP18MLtutorial_Ronald-de-Wolf.pdf https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_algorithm_for_linear_systems_of_equations
    14 Quantum Analitiğin geleceği https://tdwi.org/articles/2016/08/12/is-quantum-the-future-of-high-performance-analytics.aspx https://www.ibm.com/thought-leadership/technology-market-research/quantum-computing-report.html http://analytics-magazine.org/improving-the-future-with-prescriptive-analytics-quantum-computers/ https://www.ft.com/content/6711e5c2-0e83-11e7-b030-768954394623
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    50
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    1
    16
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    6
    96
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    30
    30
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    30
    30
        Toplam
    204

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    X
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    X
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    -
    X
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    X
    -
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    -
    X
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    X
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    -
    X
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    X
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    -
    -
    -
    X

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin