Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CE 535 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gerçek Zamanlı Sistemlerde Yazılım Mühendisliği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 535
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, gerçek zamanlı ve özelliklede gömülü sistemler geliştirmek ve üretmek için gerekli bilgi, beceri ve teknikler konusunda sağlam bir temel sağlamaktadır. Bu dersin amacı, gömülü gerçek zamanlı sistemlerin ve gerçek zamanlı yazılım mühendisliğinin karakteristik özelliklerini tanıtmaktır. Bu derste öğrenciler, bu tip sistemlerin nasıl modelleyeceklerini, analiz edip tasarlayacaklarını öğreneceklerdir. Ayrıca ders gerçek zamanlı sistem geliştirmede UML kullanımı için faydaya yönelik ve yoğun bir giriş sağlamakta, pratik alıştırmaları ve örnekleri kullanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • gömülü yazılım kavramını tanımlayabilecektir
  • güvenli ve güvenilir yazılımı tanımlayabilecektir
  • gerçek zamanlı sistemlerin tasarım sürecini ifade edebilecektir
  • gerçek zamanlı sistemleri UML kullanarak modelleyebilecektir
  • gömülü gerçek zamanlı sistem tasarımında yaygın olarak kullanılan mimari desenleri tanımlayabilecektir
Ders Tanımı Gerçek Zamanlı Sistemler, diğer alt sistemlerden (hem mekanik hem de elektronik) oluşan daha büyük sistemlere yerleştirilen yazılım / donanım bileşenlerinden oluşmaktadır. Bu sistemler, sensörlerden girdi bilgisi ile beslenmekte ve çevresiyle kesintisiz etkileşim halinde bulunmaktadırlar. \nBu derste öğrenciler, gerçek zamanlı sistemler için yazılım tasarımının temel prensiplerini ve modern tasarım yöntemlerini öğrenirler. Bu derste UML diyagramların kullanımını vurgulamaktadır.\n

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Sommerville, Ch. 21 and Cooling Ch. 1
2 Gömülü yazılım Douglass, Ch. 1.
3 Güvenli ve güvenilir yazılım arayışı Sommerville, Ch.10, 11 ve Cooling Ch. 2
4 Gereksinim analizi ve tanımlanması Cooling Ch. 3
5 Yazılım ve program tasarım kavramları Cooling Ch. 4
6 Gerçek zamanlı uygulamalar için işletim sistemleri Cooling Ch. 5
7 Gerçek zamanlı işletim sistemlerinin pratik yönü Cooling Ch. 6
8 UML diyagramları Cooling Ch. 7
9 UML diyagramlarının çizimi Douglass + Booch et al. + www.uml.org
10 Gerçek zamanlı sistemler için UML Douglass + Booch et al. + www.uml.org
11 Tasarım şablonları Sommerville, Ch.21
12 Tasarım şablonları Sommerville, Ch.21
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
  • Cooling J. Software Engineering for Real-Time Systems, ISBN-10: 0201596202, 2003, Pearson.
  • Sommerville I. Software Engineering. 10th ed. Addison Wesley, 2016.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Douglass B.P. Real Time UML: Advances in the UML for Real-Time Systems, Third Edition, Addison Wesley, 0-321-16076-2.
  • UML for Real Design of Embedded Real-Time Systems, L. Lavagno, G. Martin and B. Selic (Editors), Kluwer Academic Publishers, 2003.
  • Booch, Rumbaugh and Jacobson. The Unified Modeling Language User Guide, 2nd ed., Addison Wesley, 2005.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
42
42
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
X
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.