Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

CE 602 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İleri Bilgisayar Mimarisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 602
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı bilgisayarda hesaplamayı şekillendiren prensipler hakkında bilgi vermek, bilgisayar sistemlerinin kapasitesi, performansına ve en sonunda da başarısına karar verebilmek için organizasyonel paradigmaları öğretmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • donanım ve yazılım arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir.
  • güncel bilgisayarlar için temel olan kavramları yorumlayabilir.
  • bilgisayar tasarımını yorumlayabilir.
  • bir bilgisayar sisteminin nasıl çalıştığını yorumlayabilir.
  • komut seviyesi paralelliği kavrayabilme ve bunu kendi yazdığı programlarda yorumlayabilir.
  • komut işletim planlamayı (Scheduling) yorumlayabilir.
Ders Tanımı Bu derste işlenecek konular donanım ve yazılım arasındaki ilişki, mevcut makinelerin kavramları ve bilgisayar tasarım kavramlarını içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Instructions: Language of the Computer Chapter 2 Computer Organization and Design
2 Instructions: Language of the Computer Chapter 2- Computer Organization and Design
3 Arithmetic for Computers Chapter 3- Computer Organization and Design
4 Arithmetic for Computers Chapter 3- Computer Organization and Design
5 Assessing and Understanding Performance Chapter 4- Computer Organization and Design
6 Assessing and Understanding Performance Chapter 4- Computer Organization and Design
7 The Processor: Datapath and Control Chapter 5- Computer Organization and Design
8 The Processor: Datapath and Control Chapter 5- Computer Organization and Design
9 Midterm I
10 Enhancing Performance with PipeLining Chapter 6- Computer Organization and Design
11 Enhancing Performance with PipeLining Chapter 6- Computer Organization and Design
12 Large and Fast: Exploiting Memory Hierarchy Chapter 7- Computer Organization and Design
13 Large and Fast: Exploiting Memory Hierarchy Chapter 7- Computer Organization and Design
14 Midterm II
15 Storage, Networks, and Other Peripherals Chapter 8- Computer Organization and Design
16 Storage, Networks, and Other Peripherals Chapter 8- Computer Organization and Design

 

Ders Kitabı Patterson, D. A., Hennessy, J. L., Computer Organization and Design, The Hardware/Software Interface, 3rd edition, The Morgan Kaufmann Series, 2005
Önerilen Okumalar/Materyaller Mano, M., Kime, C.R., Logic and Computer Design Fundamentals, Prentice Hall, 2001

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
9
144
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
8
16
Final Sınavı
1
17
17
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.