İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    CE 604 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İleri Bilgisayar Grafiği
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    CE 604
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Öncelikle temel kavramlar ve matematiksel altyapı anlaşıldıktan sonra bilgisayar grafiğindeki temel teknikler ve ileri araştırma konuları tanınacaktır. Bilgisayar grafiği konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1bilgisayar grafiğinin temel esaslarını özetleyebilir.
    2bilgisayar grafiği alanındaki güncel araştırma konularını değerlendirebilir.
    3modern bilgisayar grafiği programları geliştirebilir.
    4bilgisayar grafiğinde animasyon ve dönüştürme konularını uygulayabilir.
    5bilgisayar grafiğinde gerçekçi ve gerçekçi olmayan resmetme tekniklerini betimleyebilir.
    Ders Tanımı Bilgisayar grafiği temelleri, matematiksel altyapı, grafik pipeline yolu, modellerin temsil edilmesi, animasyon, aydınlatma ve materyaller, kaplama ve yüzey detay metodları, global aydınlatma, programlanabilen gölgelendiriciler, fizik tabanlı metodlar, örgü deformasyon teknikleri, nokta bulutları, foto gerçekçi olmayan resmetme.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Grafik Sistemleri ve Modelleri E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 1
    2 Grafik Programlama E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 2
    3 Etkileşim ve Animasyon E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 3
    4 Geometrik Nesneler ve Dönüşümler E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 4
    5 Görüntüleme E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 5
    6 Işıklandırma ve Tonlandırma E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 6
    7 Ayrık Teknikler E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 7
    8 Ara sınav
    9 Geometrik Nesnelerden Piksellere Geçiş E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 8
    10 Modelleme ve Hiyerarşi E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 9
    11 Prosedürel Metodlar E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 10
    12 Eğriler ve Yüzeyler E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 11
    13 İleri Düzey İmge Oluşturma E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 12
    14 Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular İnternet kaynakları
    15 Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular İnternet kaynakları
    16 Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular İnternet kaynakları

     

    Ders Kitabı E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015
    Önerilen Okumalar/Materyaller Hughes JF, Van Dam A, Foley JD, Feiner SK. “Computer graphics: principles and practice”. Pearson Education, 2013.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    35
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    5
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    23
    95
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    5
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    5
    75
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    7
    35
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    40
    40
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    20
    20
    Final Sınavı
    1
    7
    7
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    X
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    X
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    X
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    X
    -
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    X
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    X
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    X
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    X
    -
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    X
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin