Dersin Adı |
Bilgi Güvenliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 607
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders mevcut bilgi güvenliği alanındaki sorunlarının değendirilmesini ve yapılan temel araştırmaların bilinmesini amaçlamaktadır. Dersde, öğrerilerin işletim sistemi, ağ ve uygulama güvenliği ve kriptoloji konularındaki teknik bilgilerinin genişletilmesi de hedeflemektedir. Kursun sonunda öğrencilerin bilgi güvenliği alanındaki l,teratürü takip edebilmeleri ve konu hakkında bir araştırma raporu yazabilmelerini hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Dersinin içeriği, bilgi güvenliği konusundaki kavramları vermek ve problemleri çözmeye yönelik bir bakış açısıyla kavranmasını sağlamaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bilgi Güvenliğine Giriş | Ders Kitabı Bölüm 1 | |
2 | Sayı Teorisine Giriş | Ders Kitabı Bölüm 2 | |
3 | Klasik Şifreleme Teknikleri | Ders Kitabı Bölüm 3 | |
4 | Block Ciphers ve DES | Ders Kitabı Bölüm 4 | |
5 | Finite Fields | Ders Kitabı Bölüm 5 | |
6 | AES | Ders Kitabı Bölüm 6 | |
7 | Block Cipher Operasyonları | Ders Kitabı Bölüm 7 | |
8 | Random Bit Yaratımı | Ders Kitabı Bölüm 8 | |
9 | Arasınav | ||
10 | Genel Anahtar Kriptografisi ve RSA | Ders Kitabı Bölüm 9 | |
11 | Diğer Genel Anahtar Teknikleri | Ders Kitabı Bölüm 10 | |
12 | Kriptografik Hash Fonksiyonları | Ders Kitabı Bölüm 11 | |
13 | MAC | Ders Kitabı Bölüm 12 | |
14 | Dijital İmzalar | Ders Kitabı Bölüm 13 | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cryptography And Network Security, 7th Edition, 2017. William Stallings | Pearson | ISBN-10: 9789332585225 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Principals of Information Security, Whitman and Mattord, 6th Ed, Cengage Learning, 2018 Computer and Information Security Handbook, 3rd Ed, John R. Vacca, Elsevier, 2017 Computer Security: Art and Science, By Matt Bishop, 2002, Addison-Wesley Professional. Security in Computing, 4th Edition, By Charles P. Pfleeger, Shari Lawrence Pfleeger, 2006, Prentice Hall. The Psychology of Security, By Bruce Schneier, January 18, 2008, http://www.schneier.com/essay-155.html. Information Security: Definitions, http://www.hancockonline.net/IS-defs.html Information Security: Standards Organizations, http://www.hancockonline.net/IS-std-o.html IEEE Transaction on Information Forensics and Security, http://www.ieee.org/organizations/society/sp/tifs.htm |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev | ||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje |
1
|
40
|
||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
60
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
29
|
29
|
Final Sınavı |
1
|
58
|
58
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..