Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

MATH 658 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İleri Veri Analizi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 658
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı veri analizi yöntemleri hakkında temel bilgiler vermek ve bu yöntemleri istatistiksel yazılım programları yardımı ile kullanabilmektir. Ders kapsamında temel istatistiksel yaklaşımların yanında modelleme üzerinde durulması hedeflenmektedir
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Verileri tanımlayabilmek ve özetleyebilmek için grafik yöntemleri ve sayısal yöntemleri kullanabilirler
  • Değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edebilirler
  • Değişkenler arasındaki ilişkileri ve regresyon modellerini analiz edebilirler
  • Kitle ortalamalarını karşılaştırabilir
  • Bir kitleye ilişkin hipotez testleri oluşturabilir
  • Veri Madenciliği ile ilgili kavramları anlayabilir ve basit sınıflama yöntemlerini kullanabilirler.
Ders Tanımı Dersin temel konuları: verileri tanımlayabilmek için grafiksel ve sayısal yöntemler, istatistiksel modellerin kullanılması, model varsayımlarını istatistiksel yöntemler kullanarak kontrol etmek, hipotezleri test edebilmektir. Veri Madenciliğinin temel kavramları.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Veri çözümlemeye giriş, veri bilimi veri bilimcisi, veri bilimcinin araç kutusu, SPSS, R ortamına giriş (Installation, Editors) R for Data Science, H. Wickham, G. Grolemund, (Ch-1, Ch-2), Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-1)
2 R’da veri yapıları, hazır fonksiyonlar, R paketleri Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-1)
3 Rassal veri, yoğunluk ve dağılım fonksiyonları, veri alış/verişi, veri manipülasyonu Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-3)
4 Kontrol yapıları, koşullu ifadeler Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-1.2)
5 Veri tanımlamada sayısal yöntemler, değişkenler arasındaki ilişki Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-4)
6 Veri görselleştirme, veri tanımlamada görsel yöntemler R’da temel grafik sistemi ve temel grafikler Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-4.2)
7 R’da ileri düzey grafikler-1, tidyverse yazım kuralları, R’da ileri düzey grafikler-2, ggplot2 R for Data Science, H. Wickham, G. Grolemund, (Ch-3)
8 Ara Sınav
9 Hipotez testi tek örneklem testleri Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-5)
10 Hipotez testi İki örneklem testleri Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-5)
11 Varsayımların kontrolü, uyum iyiliği tesleri Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-5)
12 Dinamik raporlama Introductory Statistics with R, P. Dalgaard (Ch-6)
13 Parametrik olmayan testler R for Data Science, H. Wickham, G. Grolemund, (Ch-27)
14 Veri madenciliği, İstatistiksel öğrenmenin temel kavramları, denetimli öğrenme, denetimsiz öğrenme R for Data Science, H. Wickham, G. Grolemund, (Ch-22)
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

1- Introductory Statistics with R, P. Dalgaard, Springer, 2008. ISBN-13: 978-0-387-79054-1. (https://link.springer.com/book/10.1007/978-0-387-79054-1#toc)

 

2- R for Data Science, H. Wickham, G. Grolemund, 978-1491910399. (https://r4ds.had.co.nz/)

Önerilen Okumalar/Materyaller

1- R in Action: Data Analysis and Graphics with R. 2nd Ed., R. Kabacoff, 2015. 978-1617291388.

 

2- Practical Data Science with R, N. Zumel and J. Mount, Manning Publications, 2014. 9781617291562.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
23
23
Proje
1
28
28
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.