İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    MATH 668 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Diferensiyel Operatörlerin Spektral Analizi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MATH 668
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı kendine eşlenik olmayan StrurmLiouville diferansiyel operatörlerinin spektral özelliklerini kavramaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Analitik fonksiyonların sınır teklik teoremlerinin uygulamalarını yorumlayabilir.
    • Analitik devam ilkesi ve uygulamalarını açıklayabilir.
    • Spektral teorinin kendine eşlenik olmayan diferansiyel operatörlere ilişkin farklı yaklaşımını açıklayabilir.
    • Spektrum, resolvent küme, resolvent operatör, Jost çözümü, gibi kavramları betimleyebilir.
    Ders Tanımı Bu derste Spektral Analizin temel kavram ve uygulamaları incelenecektir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş ve Temel Kavramlar. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    2 Fourier Dönüşümleri Özellikler ve Uygulamaları. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    3 Kendine Eşlenik Olmayan Diferansiyel Denklemler. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    4 Kendine Eşlenik Olmayan SturmLiouville Diferansiyel Operatörleri. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    5 Çözümler ve Onların Asimptotik Davranışları. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    6 Jost Çözümleri ve Özellikleri. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    7 Jost Çözümü için bir Spektral İntegral Temsili. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    8 İntegral Denklemleri. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    9 Resolvent Operatörü. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    10 Green Fonksiyonu ve Özellikleri. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    11 Sınır Teklik Teoremleri ve Analitik Fonksiyonlar. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    12 Beurling, Pavlov Teoremleri ve Uygulamarı. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    13 Carleson Teoremi ve Uygulamaları. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    14 Spektrumun Nicelik Özellikleri. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    15 Spektral Açılım. M. A. Naimark, “Linear Differential Equations, Volume II”., Frederick Ungar Publishing Co.
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda verilen kitapların bazı bölümlerinden ve alıştırmalardan faydalanılacaktır.
    Önerilen Okumalar/Materyaller B.M. Levitan and I. S. Sargsjan, SturmLiouville and Dirac Operators, Kluwer Academic publishers.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    5
    80
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    4
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    37
    37
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    -
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin