Dersin Adı |
İleri İşletim Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 513
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders dağıtık işletim sistemleri ağırlıkta olmak üzere işletim sistemlerindeki gelişmiş konuları kapsar. Derste işlenecek önemli konular arasında süreçler arası iletişim, senkronizasyon, eşzamalı süreçler, dağıtık dosya sistemleri,dağıtık ortak hafıza,dağıtık kilitlenme tespit etme metodları, koruma ve güvenlik sayılabilir. Önemli \naraştırma makaleleri derste tartışılacaktır. Ders UNIX işletim sistemi temel alınarak işlenecektir. C programlama dili bilgisi gereklidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders dağıtık işletim sistemlerinde senkronizasyon, bellek yönetimi, dosya sistemleri, koruma ve güvenlik gibi ileri düzey konuları ele alır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
2 | Dağıtık sistemlerde birbirini dışlama | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
3 | Dağıtık kilitlenme tesbiti | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
4 | Dağıtık ortak bellek sistemleri | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
5 | Anlaşma protokolleri | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
6 | İşlemci tahsis etme ve yük dengelemesi | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
7 | Denetim noktası algoritmaları | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri | |
8 | MIDTERM | ||
9 | Dağıtık dosya sistemleri | “The Google file system” ACM SIGOPS Operating Systems Review Vol. 37 , Issue 5 (Dec 2003) Ghemawat et.al Vahalia “Unix Internals” Ch. 10. | |
10 | UNIX”de thread’ler, sinyaller, süreçler arası iletişim, bellek ayırımı | Vahalia “Unix İnternals” portions of several chapters. | |
11 | Genişleyebilen kernel | Makale/ Research paper | |
12 | Sanallaştırma ve sanal makinalar | Makale/Research paper | |
13 | Güvenlik ve koruma | Research paper. “The Flask Security Architecture: System Support for Diverse Security Policies" . Spencer et.al | |
14 | Çok işlemcili işletim sistemleri | Advanced Concepts In Operating Systems. Singhal&Shivaratri – Ch. 17. | |
15 | Gerçek zamanlı işletim sistemleri | Notes | |
16 | - |
Ders Kitabı | Instructor material. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Advanced Concepts In Operating Systems”, Mukesh Singhal, Niranjan Shivaratri McGrawHill ISBN-13 978-0070575721\\n“Distributed Systems Principles and Paradigms”, 2nd Edition, Andrew Tanenbaum 2007 Pearson Prentice Hall ISBN: 0-13-239227 Uresh Vahalia “Unix İnternals” 1996 Prentice Hal SBN 0-13-101908-2 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
13
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
37
|
37
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..