Dersin Adı |
İleri Bilgisayar Ağları ve İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 516
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bilgisayar İletişim Ağları’nın katmanlı yapısı doğrultusunda ağ iletişimi konularının sınıflanması yapılacaktır. Sayısal Veri İletişimi ilişkili olan katmanların gerek donanım gerek ise yazılım öğelerinin özellikleri incelenecektir. Veri iletişim ortamlarının fiziksel özellikleri, sayısal iletişim için kodlama teknikleri, iletim hızı ve hata denetimi problemlerinin çözümleri ele alınacaktır. Verilerin ağ hatları üzerinde yönlendirilmesine yönelik tekniklerin özellikleri incelenecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Veri iletişim temelleri, İletişim protokolleri: Veri bağlantı, ağ ve transport katmanları. Ağ analiz yöntemleri. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Introduction: Network Hardware, Network Software, Reference Models, Example Networks | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 1 | |
2 | Data Communication Fundamentals 1: Theoretical Basis, Guided Transmission Media, Wireless Transmission, Communication Satellites | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 2, Sections 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 | |
3 | Data Communication Fundamentals 2: Public Switched Telephone Network, Mobile Telephone System, Cable Television | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 2, Sections 2.6, 2.7, 2.8 | |
4 | Data Link Layer 1 : Design Issues, Error detection and Correction, Elementary Protocols | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 3, Sections 3.1, 3.2, 3.3 | |
5 | Data Link Layer 2: Sliding Window protocols, Protocol Verification, Example Protocols | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 3, Sections 3.4, 3.5, 3.6 | |
6 | Medium Access Control 1: Channel Allocation Problem, Multiple Access Protocols, Ethernet | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 4, Sections 4.1, 4.2, 4.3 | |
7 | Medium Access Control 2: Wireless Lans, Broadband Wireless and Data Link Layer Switching | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 4 Sections 4.4, 4.5, 4.8 | |
8 | Network Layer 1: Design Issues, Routing Algorithms | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 4 Sections 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 | |
9 | Network layer 2: Congestion Control, Quality of Service | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 5 Section 5.5 | |
10 | Network Layer 3: Internetworking | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 5 Sections 5.3, 5.4, 5.5 | |
11 | Network Layer 4: Internet Control Protocols | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 5 Section 5.6 | |
12 | Term Project Presentations | ||
13 | Term Project Presentations | ||
14 | Review of the Semester | ||
15 | - | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Computer Networks, 5th Edition, Andrew Tanenbaum, Pearson Education Int., ISBN: 0132126958 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Computer Networking: A Top Down Approach Featuring Internet, 6th Ed., James Kurose, Keith Ross© 2012 Addison, Wesley, ISBN13: 978-0-273-76896-8. Computer Networks And Internets, 5th Edition, Douglas E. Comer, 2009. Prentice Hall, ISBN 0136061273. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
42
|
42
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..