Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)

CE 604 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İleri Bilgisayar Grafiği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 604
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öncelikle temel kavramlar ve matematiksel altyapı anlaşıldıktan sonra bilgisayar grafiğindeki temel teknikler ve ileri araştırma konuları tanınacaktır. Bilgisayar grafiği konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • bilgisayar grafiğinin temel esaslarını özetleyebilir.
  • bilgisayar grafiği alanındaki güncel araştırma konularını değerlendirebilir.
  • modern bilgisayar grafiği programları geliştirebilir.
  • bilgisayar grafiğinde animasyon ve dönüştürme konularını uygulayabilir.
  • bilgisayar grafiğinde gerçekçi ve gerçekçi olmayan resmetme tekniklerini betimleyebilir.
Ders Tanımı Bilgisayar grafiği temelleri, matematiksel altyapı, grafik pipeline yolu, modellerin temsil edilmesi, animasyon, aydınlatma ve materyaller, kaplama ve yüzey detay metodları, global aydınlatma, programlanabilen gölgelendiriciler, fizik tabanlı metodlar, örgü deformasyon teknikleri, nokta bulutları, foto gerçekçi olmayan resmetme.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Grafik Sistemleri ve Modelleri E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 1
2 Grafik Programlama E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 2
3 Etkileşim ve Animasyon E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 3
4 Geometrik Nesneler ve Dönüşümler E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 4
5 Görüntüleme E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 5
6 Işıklandırma ve Tonlandırma E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 6
7 Ayrık Teknikler E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 7
8 Ara sınav
9 Geometrik Nesnelerden Piksellere Geçiş E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 8
10 Modelleme ve Hiyerarşi E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 9
11 Prosedürel Metodlar E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 10
12 Eğriler ve Yüzeyler E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 11
13 İleri Düzey İmge Oluşturma E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 12
14 Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular İnternet kaynakları
15 Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular İnternet kaynakları
16 Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular İnternet kaynakları

 

Ders Kitabı E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015
Önerilen Okumalar/Materyaller Hughes JF, Van Dam A, Foley JD, Feiner SK. “Computer graphics: principles and practice”. Pearson Education, 2013.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
5
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
23
95
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
5
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
7
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
7
7
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, X
2 Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, X
3 Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, X
4 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, X
5 Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, X
6 Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, X
7 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, X
8 Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, X
9 Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, X
10 Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.