Dersin Adı |
İleri Bilgisayar Grafiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 604
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öncelikle temel kavramlar ve matematiksel altyapı anlaşıldıktan sonra bilgisayar grafiğindeki temel teknikler ve ileri araştırma konuları tanınacaktır. Bilgisayar grafiği konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bilgisayar grafiği temelleri, matematiksel altyapı, grafik pipeline yolu, modellerin temsil edilmesi, animasyon, aydınlatma ve materyaller, kaplama ve yüzey detay metodları, global aydınlatma, programlanabilen gölgelendiriciler, fizik tabanlı metodlar, örgü deformasyon teknikleri, nokta bulutları, foto gerçekçi olmayan resmetme. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Grafik Sistemleri ve Modelleri | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 1 | |
2 | Grafik Programlama | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 2 | |
3 | Etkileşim ve Animasyon | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 3 | |
4 | Geometrik Nesneler ve Dönüşümler | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 4 | |
5 | Görüntüleme | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 5 | |
6 | Işıklandırma ve Tonlandırma | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 6 | |
7 | Ayrık Teknikler | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 7 | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Geometrik Nesnelerden Piksellere Geçiş | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 8 | |
10 | Modelleme ve Hiyerarşi | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 9 | |
11 | Prosedürel Metodlar | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 10 | |
12 | Eğriler ve Yüzeyler | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 11 | |
13 | İleri Düzey İmge Oluşturma | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 12 | |
14 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular | İnternet kaynakları | |
15 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular | İnternet kaynakları | |
16 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular | İnternet kaynakları |
Ders Kitabı | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hughes JF, Van Dam A, Foley JD, Feiner SK. “Computer graphics: principles and practice”. Pearson Education, 2013. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
16
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
5
|
30
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
35
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
5
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
23
|
95
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
5
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
7
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
7
|
7
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..