Dersin Adı |
Video Kodlama ve Kod Çözme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 606
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öncelikle temel kavramlar çalışıldıktan sonra mevcut olan kodlama standartları incelenecektir. Sayısal video sıkıştırma konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sayısal video temelleri, görüntü ve video sıkıştırma prensipleri, video kodlama standartları, hareket tahminleme ve düzeltme, transform kodlama, entropi kodlama, önce ve sonra bilgi işleme, iletim oranı, distorsiyon, karmaşıklık ve video iletimi. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş ve Sayısal Video | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 1 ve 2 | |
2 | Görüntü ve Video Sıkıştırma Prensipleri | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 3 | |
3 | Video kodlama standartları: JPEG ve MPEG | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4 | |
4 | Video kodlama standartları: H261, H263 ve H26L | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4 | |
5 | Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 1 | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5 | |
6 | Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 2 | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5 | |
7 | Dönüşüm Kodlama | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 6 | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Entropi kodlama | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 7 | |
10 | Ön ve Son Bilgi İşleme | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 8 | |
11 | Oran, Distorsiyon ve Karmaşıklık | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 9 | |
12 | Video İletimi | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 10 | |
13 | Platformlar | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 11 | |
14 | Video Kodlayıcı ve Çözücü Tasarımı | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 12 | |
15 | Tekrar | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 | |
16 | - |
Ders Kitabı | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | I.E.G. Richardson “H.264 and MPEG- 4 Video Compression ”, Wiley, 2003 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
13
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
42
|
0
|
|
Proje |
1
|
90
|
90
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
213
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..