Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği (Doktora)

CE 606 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Video Kodlama ve Kod Çözme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 606
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öncelikle temel kavramlar çalışıldıktan sonra mevcut olan kodlama standartları incelenecektir. Sayısal video sıkıştırma konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • video sıkıştırmanın muhtelif safhalarında yazılım konfigürasyon parametrelerini seçebilecektir.
  • video bit oranı, distorsiyon ve kodlayıcı ve kod çözücü hesaplama karmaşıklığı konularında değerlendirme yapabilecektir.
  • video iletiminin muhtelif safhalarında darboğazları saptayabilecektir.
  • video kodlama ve kod çözme standartlarını tanıyabilecektir.
  • video gösterimi için uygun parametrelerin seçimini yapabilecektir.
Ders Tanımı Sayısal video temelleri, görüntü ve video sıkıştırma prensipleri, video kodlama standartları, hareket tahminleme ve düzeltme, transform kodlama, entropi kodlama, önce ve sonra bilgi işleme, iletim oranı, distorsiyon, karmaşıklık ve video iletimi.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Sayısal Video I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 1 ve 2
2 Görüntü ve Video Sıkıştırma Prensipleri I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 3
3 Video kodlama standartları: JPEG ve MPEG I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4
4 Video kodlama standartları: H261, H263 ve H26L I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4
5 Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 1 I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5
6 Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 2 I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5
7 Dönüşüm Kodlama I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 6
8 Ara sınav
9 Entropi kodlama I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 7
10 Ön ve Son Bilgi İşleme I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 8
11 Oran, Distorsiyon ve Karmaşıklık I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 9
12 Video İletimi I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 10
13 Platformlar I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 11
14 Video Kodlayıcı ve Çözücü Tasarımı I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 12
15 Tekrar I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002
16 -

 

Ders Kitabı I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002
Önerilen Okumalar/Materyaller I.E.G. Richardson “H.264 and MPEG- 4 Video Compression ”, Wiley, 2003

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
13
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
42
0
Proje
1
90
90
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
1
0
    Toplam
213

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, X
2 Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, X
3 Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, X
4 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, X
5 Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, X
6 Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, X
7 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, X
8 Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, X
9 Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, X
10 Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.