Dersin Adı |
Yazılım Gelişimi ve Bakımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 612
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım gelişimi ve bakımı konusunda doktora öğrencilerine derinlemesine bilgi vermektir. Ders yazılım gelişimi yasalarını ve bu yasaları denetleyen koşulları inceler, bakım ve gelişimi konularını modeller, yeniden mühendislik, yeniden düzenleme, yeniden kullanma teknikleri ve mevcut bilgi sistemlerinin dönüşümü ve süreçleri hakkında bilgilendirir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yazılım mühendisliğinde, yazılım gelişimi ve bakımı süreçlerini, yeniden mühendislik, yeniden düzenleme ve yeniden kullanma tekniklerini ilişkin kavramları tanımlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, IEEE Std 1219 | ||
2 | Yazılım gelişimi ve bakımı | Grubb and Takang, ch.1; Tripathy and Naik ch. 1 | |
3 | Yazılım bakımı çerçevesi | Grubb and Takang, ch.2; Tripathy and Naik ch. 2; Pressman, ch. 29 | |
4 | Yazılımın değişimi | Grubb and Takang, ch.3 | |
5 | Yazılım değişiminin ekonomik etkileri ve sınırları | Grubb and Takang, ch.4 | |
6 | Bakım süreci | Grubb and Takang, ch.5; ISO/IEC 14764 | |
7 | Yazılımın anlaşılması | Grubb and Takang, ch.6 | |
8 | Tersine mühendislik | Grubb and Takang, ch.7; Tripathy and Naik ch. 4 | |
9 | Ara sınav | ||
10 | Yeniden kullanma ve kullanılabilirlik | Grubb and Takang, ch.8 | |
11 | Yönetim ve organizasyonel konular | Grubb and Takang, ch.10 | |
12 | Mevcut Bilgi Sistemi | Tripathy and Naik ch. 5 | |
13 | Yazılım sürdürülebilirliği | ||
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Grubb P. and Takang A.A., Software Maintenance Concepts and Practice, 2e, World Scientific, 2003. Sommerville I., Software Engineering, 10e, AddisonWesley, 2016. Pressman R.S., Software Engineering: A Practitioners Approach, 7e, McGrawHill, 2010. SWEBOK V3.0, Guide to the Software Engineering Body of Knowledge: 2014, Ed: Bourque P. and Fairley R.E., IEEE, 2014. April, Abran Dumke, What do you need to know about Software Maintenance? Maintenance and assest management, 2005, vol. 20, no 2, pp. 32-37. Lanubile and Visaggio, Iterative Reengineering to compensate for QuickFix Maintenance, IEEE, 1995, International Conference on Software Maintenance, pp.140-146. Canfora and Cimitile, Software Maintenance, 2000, http://www.compaid.com/caiInternet/ezine/maintenancecanfora.pdf. Jones C., The Economics of Software Maintenance in the Twenty First Century, 2006. Tripathy P. and Naik K., Software evolution and maintenance: a practitioner’s approach, Wiley, 2015. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
57
|
57
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..