Dersin Adı |
Tez
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 699
|
Güz
|
0
|
0
|
0
|
30
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Akademik danışmanı ile seçtiği özgün bir konu hakkında bağımsız olarak araştırma, değerlendirme ve uygun şekilde hazırladığı çalışmayı sunma fırsatı vermektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Detaylı bir literatür taraması yaparak alanında çalışılmamış orijinal problemleri belirlenmesi. Belirlenen problemlere yaklaşım yollarının analizi. Yeni yöntem ve sonuçların elde edilmesi. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
2 | Literatür taraması | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
3 | Literatür taraması | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
4 | Literatür taraması | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
5 | Literatür taraması | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
6 | Literatür taraması | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
7 | İnceleme ve veri toplama | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
8 | İnceleme ve veri toplama | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
9 | İnceleme ve veri toplama | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
10 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
11 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
13 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
14 | Tez Taslağının Oluşturulması | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
15 | Tezin tamamlanması ve teslim edilmesi | Tez konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler | |
16 | - |
Ders Kitabı | Rudestam, K.E. and Newton R.R. 2000 Surviving Your Dissertation: A Comprehensive Guide to Content and Process Sage Publications: UKSharp, J A |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Peters, J, & Howard, K 2002 The management of a student research project Gower: AldershotBerry, R 200 The research Project: How to write it Routledge: UK |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
50
|
|||||
Proje |
1
|
50
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı | |||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
40
|
600
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
150
|
150
|
Proje |
1
|
150
|
150
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
900
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..