Dersin Adı |
İleri Bilgisayar Ağları ve İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 516
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bilgisayar İletişim Ağları’nın katmanlı yapısı doğrultusunda ağ iletişimi konularının sınıflanması yapılacaktır. Sayısal Veri İletişimi ilişkili olan katmanların gerek donanım gerek ise yazılım öğelerinin özellikleri incelenecektir. Veri iletişim ortamlarının fiziksel özellikleri, sayısal iletişim için kodlama teknikleri, iletim hızı ve hata denetimi problemlerinin çözümleri ele alınacaktır. Verilerin ağ hatları üzerinde yönlendirilmesine yönelik tekniklerin özellikleri incelenecektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Veri iletişim temelleri, İletişim protokolleri: Veri bağlantı, ağ ve transport katmanları. Ağ analiz yöntemleri. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Introduction: Network Hardware, Network Software, Reference Models, Example Networks | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 1 | |
2 | Data Communication Fundamentals 1: Theoretical Basis, Guided Transmission Media, Wireless Transmission, Communication Satellites | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 2, Sections 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 | |
3 | Data Communication Fundamentals 2: Public Switched Telephone Network, Mobile Telephone System, Cable Television | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 2, Sections 2.6, 2.7, 2.8 | |
4 | Data Link Layer 1 : Design Issues, Error detection and Correction, Elementary Protocols | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 3, Sections 3.1, 3.2, 3.3 | |
5 | Data Link Layer 2: Sliding Window protocols, Protocol Verification, Example Protocols | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 3, Sections 3.4, 3.5, 3.6 | |
6 | Medium Access Control 1: Channel Allocation Problem, Multiple Access Protocols, Ethernet | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 4, Sections 4.1, 4.2, 4.3 | |
7 | Medium Access Control 2: Wireless Lans, Broadband Wireless and Data Link Layer Switching | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 4 Sections 4.4, 4.5, 4.8 | |
8 | Network Layer 1: Design Issues, Routing Algorithms | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 4 Sections 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 | |
9 | Network layer 2: Congestion Control, Quality of Service | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 5 Section 5.5 | |
10 | Network Layer 3: Internetworking | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 5 Sections 5.3, 5.4, 5.5 | |
11 | Network Layer 4: Internet Control Protocols | Computer Networks, Tanenbaum: Chapter 5 Section 5.6 | |
12 | Term Project Presentations | ||
13 | Term Project Presentations | ||
14 | Review of the Semester | ||
15 | - | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Computer Networks, 5th Edition, Andrew Tanenbaum, Pearson Education Int., ISBN: 0132126958 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Computer Networking: A Top Down Approach Featuring Internet, 6th Ed., James Kurose, Keith Ross© 2012 Addison, Wesley, ISBN13: 978-0-273-76896-8. Computer Networks And Internets, 5th Edition, Douglas E. Comer, 2009. Prentice Hall, ISBN 0136061273. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje |
1
|
20
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
2
|
40
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
42
|
42
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..