Dersin Adı |
Zeki Aracılar ve Çoklu Aracı Planlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 534
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, zeki aracılar ve çoklu aracı sistemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı konuları tanıtmaktır. Büyük ölçekli sistemler için aracıların nasıl etkin ve verimli bir biçimde yardımlaşabileceği tartışılarak, bu tür yazılım sistemlerinin geliştirilmesi için kullanılacak yöntem ve metodolojiler derste açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, çoklu aracı koordinasyonu, aracı teknolojileri, ortak bilgi ve çoklu aracıların öğrenmesi gibi çekirdek konularda temel bir kavrayış ve bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Akıllı aracılar, çoklu aracı etkileşimleri,anlaşmalar, açık arttırmalar, pazarlıklar, yardımlaşmalı dağıtık problem çözme ve aracı odaklı analiz. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Introduction, Agents as a paradigm for software engineering | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 1) | |
2 | Intelligent Agents, Expert Systems, Intentional Systems, Abstract Architectures for Intelligent Agents, Utility Functions | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 2) | |
3 | Deductive Reasoning Agents, Agent-Oriented Programming | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 3) | |
4 | Practical Reasoning, Means-Ends Reasoning | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 4) | |
5 | Subsumption Architecture, situated automata, The Limitations of Reactive Agents, Hybrid Agents, Touring Machines | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 5) | |
6 | Multiagent Interactions, Utilities and Preferences, Multiagent Encounters, Dominant Strategies and Nash Equilibria, Competitive and Zero-Sum Interactions, The Prisoner's Dilemma | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 11) | |
7 | Making Group Decisions: Voting, Elections, Arrow’s Theorem | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 12) | |
8 | Forming Coalitions: Cooperative games, The Core, The Shapley value, Coalition Structure Formation | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 13) | |
9 | Allocating Scarce Resources: Combinatorial Auctions, Bidding languages, The VCG Mechanism, Online Auctions | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 14) | |
10 | Bargaining: Negotiation, Alternating Offers Protocol, The Monotonic Concession Protocol, The Zeuthen Strategy | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 15) | |
11 | Arguing: Abstract Argumentation, Preferred Extensions, Dialogue Systems | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 16) | |
12 | Logical Foundations: Possible Worlds Semantics, Axioms for Knowledge and Belief, Logic at Work | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 17) | |
13 | Araştırma ve Sunumlar I | Michael Wooldridge, An Introduction to Multiagent Systems, John Wiley & Sons,2002 (Ch. 18) | |
14 | Araştırma ve Sunumlar II | ||
15 | Araştırma ve Sunumlar III | ||
16 | - |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
9
|
135
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
1
|
37
|
37
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..