Dersin Adı |
İleri Bilgisayar Grafiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 604
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öncelikle temel kavramlar ve matematiksel altyapı anlaşıldıktan sonra bilgisayar grafiğindeki temel teknikler ve ileri araştırma konuları tanınacaktır. Bilgisayar grafiği konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilgisayar grafiği temelleri, matematiksel altyapı, grafik pipeline yolu, modellerin temsil edilmesi, animasyon, aydınlatma ve materyaller, kaplama ve yüzey detay metodları, global aydınlatma, programlanabilen gölgelendiriciler, fizik tabanlı metodlar, örgü deformasyon teknikleri, nokta bulutları, foto gerçekçi olmayan resmetme. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Grafik Sistemleri ve Modelleri | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 1 | |
2 | Grafik Programlama | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 2 | |
3 | Etkileşim ve Animasyon | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 3 | |
4 | Geometrik Nesneler ve Dönüşümler | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 4 | |
5 | Görüntüleme | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 5 | |
6 | Işıklandırma ve Tonlandırma | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 6 | |
7 | Ayrık Teknikler | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 7 | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Geometrik Nesnelerden Piksellere Geçiş | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 8 | |
10 | Modelleme ve Hiyerarşi | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 9 | |
11 | Prosedürel Metodlar | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 10 | |
12 | Eğriler ve Yüzeyler | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 11 | |
13 | İleri Düzey İmge Oluşturma | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015, Chapter 12 | |
14 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular | İnternet kaynakları | |
15 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular | İnternet kaynakları | |
16 | Bilgisayar Grafiğinde İleri Düzeyde Konular | İnternet kaynakları |
Ders Kitabı | E. Angel, D. Shreiner “Interactive Computer Graphics with WebGL, Global Edition, 7/E”, Pearson, 2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hughes JF, Van Dam A, Foley JD, Feiner SK. “Computer graphics: principles and practice”. Pearson Education, 2013. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
23
|
95
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
5
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
7
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
7
|
7
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..