Dersin Adı |
Kablosuz Sensör Ağları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 605
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kablosuz sensör ağları üzerine devam eden bilimsel araştırmanın temellerini ve kablosuz sensör ağlarında veri işlemenin temellerini öğretmektir. Kablosuz sensör ağları, son birkaç yılda popülerlik kazanmıştır. Bu alan, doğal parkların uzaktan denetimi, inşaat mühendisliği, güvenlik uygulamaları ve akıllı ulaşım uygulamaları gibi birçok potansiyel uygulamaya sahiptir. Kablosuz sensör ağlarının çalışma prensipleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak, bilgisayar bilimi alanında okuyan öğrencilere olumlu katkı sağlayacaktır. Ele alınacak konular, kablosuz sensör ağları, paket yönlendirme, konumlandırma, topoloji kontrolü, güvenlik ve simülasyonun ana uygulama alanlarıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Kurs, Sensör ağ Mimarisi, İşletim Sistemleri, Fiziksel Katman, Orta Erişim Kontrolü, Ağ Katmanı, Güç Yönetimi, Zaman Senkronizasyonu, Yerelleştirme, Güvenlik, Sensör Ağı Simülasyonunu kapsayacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | Chapter 1- Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
2 | Uygulamalar | Chapter 2 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
3 | Düğüm Mimarisi | Chapter 3 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
4 | İşletim sistemleri | Chapter 4 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
5 | Fiziksel katman | Chapter 5 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
6 | Orta Derece Erişim Kontrolü | Chapter 6 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
7 | Ağ katmanı | Chapter 7 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
8 | Ağ katmanı | İlgili Makaleler | |
9 | Güç yönetimi | Chapter 8 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
10 | Zaman Senkronizasyonu | Chapter 9 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
11 | Yerelleştirme | Chapter 10 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
12 | Güvenlik | Chapter 11 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
13 | Sensör Ağı Programlama | Chapter 12 Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. | |
14 | Diğer başlıklar | ||
15 | Proje sunumları | ||
16 | Final Sunumları |
Ders Kitabı | Fundamentals of Wireless Sensor Networks- Theory and Practice; Waltenegus Dargie, Christian Poellabauer; ©2010 John Wiley & Sons Ltd. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Materyal öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
25
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
25
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..