İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    CE 606 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Video Kodlama ve Kod Çözme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    CE 606
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Öncelikle temel kavramlar çalışıldıktan sonra mevcut olan kodlama standartları incelenecektir. Sayısal video sıkıştırma konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • video sıkıştırmanın muhtelif safhalarında yazılım konfigürasyon parametrelerini seçebilecektir.
    • video bit oranı, distorsiyon ve kodlayıcı ve kod çözücü hesaplama karmaşıklığı konularında değerlendirme yapabilecektir.
    • video iletiminin muhtelif safhalarında darboğazları saptayabilecektir.
    • video kodlama ve kod çözme standartlarını tanıyabilecektir.
    • video gösterimi için uygun parametrelerin seçimini yapabilecektir.
    Ders Tanımı Sayısal video temelleri, görüntü ve video sıkıştırma prensipleri, video kodlama standartları, hareket tahminleme ve düzeltme, transform kodlama, entropi kodlama, önce ve sonra bilgi işleme, iletim oranı, distorsiyon, karmaşıklık ve video iletimi.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş ve Sayısal Video I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 1 ve 2
    2 Görüntü ve Video Sıkıştırma Prensipleri I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 3
    3 Video kodlama standartları: JPEG ve MPEG I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4
    4 Video kodlama standartları: H261, H263 ve H26L I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4
    5 Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 1 I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5
    6 Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 2 I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5
    7 Dönüşüm Kodlama I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 6
    8 Ara sınav
    9 Entropi kodlama I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 7
    10 Ön ve Son Bilgi İşleme I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 8
    11 Oran, Distorsiyon ve Karmaşıklık I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 9
    12 Video İletimi I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 10
    13 Platformlar I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 11
    14 Video Kodlayıcı ve Çözücü Tasarımı I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 12
    15 Tekrar I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002
    16 -

     

    Ders Kitabı I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002
    Önerilen Okumalar/Materyaller I.E.G. Richardson “H.264 and MPEG- 4 Video Compression ”, Wiley, 2003

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    13
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    5
    75
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    42
    0
    Proje
    1
    90
    90
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    0
    Final Sınavı
    1
    0
        Toplam
    213

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    X
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    X
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    X
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    X
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    X
    -
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    X
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    X
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    X
    -
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    X
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin