Dersin Adı |
Video Kodlama ve Kod Çözme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 606
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öncelikle temel kavramlar çalışıldıktan sonra mevcut olan kodlama standartları incelenecektir. Sayısal video sıkıştırma konusunda kapsamlı bir giriş dersin temel hedefidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sayısal video temelleri, görüntü ve video sıkıştırma prensipleri, video kodlama standartları, hareket tahminleme ve düzeltme, transform kodlama, entropi kodlama, önce ve sonra bilgi işleme, iletim oranı, distorsiyon, karmaşıklık ve video iletimi. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş ve Sayısal Video | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 1 ve 2 | |
2 | Görüntü ve Video Sıkıştırma Prensipleri | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 3 | |
3 | Video kodlama standartları: JPEG ve MPEG | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4 | |
4 | Video kodlama standartları: H261, H263 ve H26L | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 4 | |
5 | Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 1 | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5 | |
6 | Hareket Tahminleme ve Görüntü Düzeltme 2 | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 5 | |
7 | Dönüşüm Kodlama | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 6 | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Entropi kodlama | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 7 | |
10 | Ön ve Son Bilgi İşleme | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 8 | |
11 | Oran, Distorsiyon ve Karmaşıklık | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 9 | |
12 | Video İletimi | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 10 | |
13 | Platformlar | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 11 | |
14 | Video Kodlayıcı ve Çözücü Tasarımı | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 Bölüm 12 | |
15 | Tekrar | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 | |
16 | - |
Ders Kitabı | I.E.G. Richardson “Video Codec Design”, Wiley, 2002 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | I.E.G. Richardson “H.264 and MPEG- 4 Video Compression ”, Wiley, 2003 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
13
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
42
|
0
|
|
Proje |
1
|
90
|
90
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
213
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..