İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    CE 612 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yazılım Gelişimi ve Bakımı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    CE 612
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı yazılım gelişimi ve bakımı konusunda doktora öğrencilerine derinlemesine bilgi vermektir. Ders yazılım gelişimi yasalarını ve bu yasaları denetleyen koşulları inceler, bakım ve gelişimi konularını modeller, yeniden mühendislik, yeniden düzenleme, yeniden kullanma teknikleri ve mevcut bilgi sistemlerinin dönüşümü ve süreçleri hakkında bilgilendirir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Yazılım gelişiminin doğasını tanımlayacaktır.
    • Yazılım gelişim yasalarını tarif edecektir.
    • Mevcut sistemleri ve neden önemli olduğunu açıklayabilecektir.
    • Yazılım gelişimi ve bakım modellerini tanımlayacaktır.
    • Yazılımda yeniden mühendislik kavramını açıklayabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders yazılım mühendisliğinde, yazılım gelişimi ve bakımı süreçlerini, yeniden mühendislik, yeniden düzenleme ve yeniden kullanma tekniklerini ilişkin kavramları tanımlar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş, IEEE Std 1219
    2 Yazılım gelişimi ve bakımı Grubb and Takang, ch.1; Tripathy and Naik ch. 1
    3 Yazılım bakımı çerçevesi Grubb and Takang, ch.2; Tripathy and Naik ch. 2; Pressman, ch. 29
    4 Yazılımın değişimi Grubb and Takang, ch.3
    5 Yazılım değişiminin ekonomik etkileri ve sınırları Grubb and Takang, ch.4
    6 Bakım süreci Grubb and Takang, ch.5; ISO/IEC 14764
    7 Yazılımın anlaşılması Grubb and Takang, ch.6
    8 Tersine mühendislik Grubb and Takang, ch.7; Tripathy and Naik ch. 4
    9 Ara sınav
    10 Yeniden kullanma ve kullanılabilirlik Grubb and Takang, ch.8
    11 Yönetim ve organizasyonel konular Grubb and Takang, ch.10
    12 Mevcut Bilgi Sistemi Tripathy and Naik ch. 5
    13 Yazılım sürdürülebilirliği
    14 Dönemin gözden geçirilmesi
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Final

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller Grubb P. and Takang A.A., Software Maintenance Concepts and Practice, 2e, World Scientific, 2003. Sommerville I., Software Engineering, 10e, AddisonWesley, 2016. Pressman R.S., Software Engineering: A Practitioners Approach, 7e, McGrawHill, 2010. SWEBOK V3.0, Guide to the Software Engineering Body of Knowledge: 2014, Ed: Bourque P. and Fairley R.E., IEEE, 2014. April, Abran Dumke, What do you need to know about Software Maintenance? Maintenance and assest management, 2005, vol. 20, no 2, pp. 32-37. Lanubile and Visaggio, Iterative Reengineering to compensate for QuickFix Maintenance, IEEE, 1995, International Conference on Software Maintenance, pp.140-146. Canfora and Cimitile, Software Maintenance, 2000, http://www.compaid.com/caiInternet/ezine/maintenancecanfora.pdf. Jones C., The Economics of Software Maintenance in the Twenty First Century, 2006. Tripathy P. and Naik K., Software evolution and maintenance: a practitioner’s approach, Wiley, 2015.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    25
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    50
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    30
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    57
    57
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    -
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin