İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    EEE 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Dalgacık Dönüşümü ve Süzgeç
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 504
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı dalgacık dönüşümü ve süzgeç bankaları kullanan yapıları anlamak için gerekli kuramsal altyapıyı sağlamaktır. Etkin algortimaların oluşturulmasına yönelik yapılara özel vurgu yapılacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • alandaki temel teknik ve algoritmaları kullanabilecek ve irdeleyebilecek,
    • farklı sayısal dalgacık dönüşümü tekniklerinin avantajları ve kısıtlamaları konusunda bilgisi olabilecek,
    • dalgacık dönüşümü tekniklerinin potansiyel kullanım alanlarını değerlendirebilecek,
    • Dalgacık dönüşümü algoritmalarını Matlab ve işaret işleme araçları kullanarak tasarlayabilmeli ve uygulayabilmelidirler.
    Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin ilgi alanlarında hazırlayacakları bir projeyi, ev ödevlerini ve kuramsal ders saatlerini kapsamaktadır. Kuramsal ve uygulamalı çalışmalar dengeli biçimde verilecektir. Dersin içeriğinde zamanla değişmeyen süzgeçler ve temel dalgacık dönüşümü, süzgeç bankalarının ve dalgacıkların analizi, tasarım yöntemleri ve yazılım uygulamaları bulunmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Neden dalgacık ve çoklu çözünürlük dönüşümü, İşaret uzayı ve operatörleri, Fourier teorisinin tekrarı Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 1
    2 Çoklu frekans işaret işleme, zaman-frekans analizi Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 1
    3 Ayrık zamanlı işaretlerin zaman-frekans analizi, süzgeç bankalarının analiz ve tasarımı Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 1
    4 Dik ve yarıdik süzgeç bankaları, ağaç yapılı süzgeç bankaları, ayrık dalagacık dönüşümü Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 3
    5 Çoklu frekans analizi, yinelemeli süzgeç bankaları, dalgacık ve süzgeç bankaları Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 6
    6 Dalgacık serileri ve özellikleri, regülerlik ve benzetim özellikleri Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 3
    7 Çerçeve teorisi, aşırı örneklenmiş süzgeç bankaları Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 4
    8 Sürekli dalgacık ve kısa zamanlı Fourier donüşümü Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 4
    9 Arasınav
    10 Spars gösterimi, faklı tabanlarda lineer ve lineer olmayan benzetim Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 5
    11 Lineer olamayan işaretleri tahminleme, çok boyutlu süzgeç bankaları ve dalgacıklar Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 5
    12 Çok ölçekli geometrik gösterim ve işleme, sıkıştırılmış algılama Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 7
    13 Konuşma, ses, görüntü ve video sıkıştırma, işaret gürültüsü bastırma Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 7
    14 Özellik çıkarma, tersten problemler Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 7
    15 Dönemin gözden geçirilmesi  
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    4
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    4
    60
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    15
    60
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    37
    37
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    20
    20
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    X
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    X
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    X
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    X
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    X
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    X
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    X
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    X
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    X
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin