Dersin Adı |
Dalgacık Dönüşümü ve Süzgeç
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 504
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dalgacık dönüşümü ve süzgeç bankaları kullanan yapıları anlamak için gerekli kuramsal altyapıyı sağlamaktır. Etkin algortimaların oluşturulmasına yönelik yapılara özel vurgu yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin ilgi alanlarında hazırlayacakları bir projeyi, ev ödevlerini ve kuramsal ders saatlerini kapsamaktadır. Kuramsal ve uygulamalı çalışmalar dengeli biçimde verilecektir. Dersin içeriğinde zamanla değişmeyen süzgeçler ve temel dalgacık dönüşümü, süzgeç bankalarının ve dalgacıkların analizi, tasarım yöntemleri ve yazılım uygulamaları bulunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Neden dalgacık ve çoklu çözünürlük dönüşümü, İşaret uzayı ve operatörleri, Fourier teorisinin tekrarı | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 1 | |
2 | Çoklu frekans işaret işleme, zaman-frekans analizi | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 1 | |
3 | Ayrık zamanlı işaretlerin zaman-frekans analizi, süzgeç bankalarının analiz ve tasarımı | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 1 | |
4 | Dik ve yarıdik süzgeç bankaları, ağaç yapılı süzgeç bankaları, ayrık dalagacık dönüşümü | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 3 | |
5 | Çoklu frekans analizi, yinelemeli süzgeç bankaları, dalgacık ve süzgeç bankaları | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 6 | |
6 | Dalgacık serileri ve özellikleri, regülerlik ve benzetim özellikleri | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 3 | |
7 | Çerçeve teorisi, aşırı örneklenmiş süzgeç bankaları | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 4 | |
8 | Sürekli dalgacık ve kısa zamanlı Fourier donüşümü | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 4 | |
9 | Arasınav | ||
10 | Spars gösterimi, faklı tabanlarda lineer ve lineer olmayan benzetim | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 5 | |
11 | Lineer olamayan işaretleri tahminleme, çok boyutlu süzgeç bankaları ve dalgacıklar | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 5 | |
12 | Çok ölçekli geometrik gösterim ve işleme, sıkıştırılmış algılama | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 7 | |
13 | Konuşma, ses, görüntü ve video sıkıştırma, işaret gürültüsü bastırma | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 7 | |
14 | Özellik çıkarma, tersten problemler | Fourier and Wavelet Signal Processing, Kovacevic, Goyal and Vetterli, Ch. 7 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev |
4
|
20
|
||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje |
1
|
40
|
||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||||
Final Sınavı | ||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
15
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
37
|
37
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..