İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    EEE 522 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    RF ID Sistemleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EEE 522
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu Dersin Amacı, Öğrencilere Modern RFID Sistemlerinde Kullanılan, Yakın ve Uzak Alan Çeşitliğini de İçeren Teknolojiyle Her Açıdan İlişki Kurdurmaktır. RFID sistemleri için Fizik, Tasarım, Veri Yapıları ve Kontrol Mekanizmaları Kapsanmıştır. Öğrenciler İlgili Standartlarla, Gelişen İşletme Süreç Modelleriyle, Uygulamalarıyla ve RFID’nin kullanımından Doğan Sosyal Konulara da Aşina Olacaklardır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Elektromanyetik ve RF Spektrum Seviyelerindeki Yakın ve Uzak alan RFID Sistemlerinin İşlemlerini Kullanan Fiziksel Olayları Bilmeli,
    2Bu Fiziksel olayların RFID Bileşenlerinin, Özellikle Okuyucuların ve Etiketlerin Karakteristiğine Nasıl Etki Ettiğini Anlamalı ve Bu Karakteristiklerin İlgili Bileşenlerin Tasarlanmış Kullanımına Nasıl Etki Ettiğini Anlamalı,
    3RFID Belirteçlerinin Üzerinde Verinin Kodlanması, Belirsizliğin Giderilmesi ve Ortaya Çıkarılması İçin Kullanılan Endüstriyel Standart Algoritmaları Bilmeli
    4Uygulama Özellikleri ve Fiziksel Ölçüm Gereksinimleri Temelli RFID Sistem Bileşenlerini Seçebilmeli
    5ID Yönetim, Takip, Algılama, Elektronik Ödeme ve Endüstriyel Otomasyon Alanlarındaki Uygulama İhtiyacını Karşılamak için RFID Teknolojisini ICT Sistemleri İçerisinde Uygulayabilmeli,
    6Güvenliğin RFID Belirteçleri Bakımından Nasıl Korunacağını, Kullanıcı Gizliliği Açısından Güvenlik Metotlarının Kısıtlamaarını, Sağlamlığını, Uygulama Gereksinimlerini ve Maliyetini Bilmelidir.
    Ders Tanımı Elektromanyetik Rezonans Ve Manyetik Kavis Temelli Metotlar, Yakın Alan Yük Modüleli pasif RFID Metotlar, Tamamı Aktif Aktarıcılar, Spektrum Kullanımı ve Performans Sınırlamaları, Veri Formatları, Şifreleme Metotları ve Standartları, Veri Bütünlüğü ve RFID için Güvenlik, Çoklu-Etiket Tahkimi ve Adresleme Algoritmaları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Elektromanyetik Rezonans ve Manyetik Kavis Temelli Metotlar. Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    2 Yakın Alan Yük Modüleli Pasif RFID Metotları Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    3 Yarı-Pasif RFID Metotları Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    4 Tamamı Aktif Aktarıcı Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    5 Spektrum Kullanımı ve Performans Sınırlamaları Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    6 Veri Formatları, Şifreleme Metotları ve Standartları Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    7 Veri Bütünlüğü ve RFID için Güvenlik Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    8 Çoklu-Etiket Tahkimi ve Adresleme Algoritmaları Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    9 Extra Fonksiyonlar için Komplex Etiket Mimarileri Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    10 İşletme Modelleri ve sistemleri için RFID Kullanımı ve Rekabet Teknolojileri Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    11 RFID kullanımından kaynaklanan Sosyal Hususlar Daniel M. Dobkin, The RF in RFID, Passive UHF RFID in Practice, Elsevier Newnes, 2007
    12 Sınıf-içi Sunumlar
    13 Sınıf-içi Sunumlar
    14 Sınıf-içi Sunumlar
    15 Sınıf-içi Sunumlar
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları
    Önerilen Okumalar/Materyaller İlgili Araştırma Makaleleri

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    40
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    5
    80
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    45
    45
    Proje
    1
    50
    50
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    2
    2
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    -
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    -
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    -
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    -
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    -
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    -
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin