Dersin Adı |
Optimizasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doğrusal ve doğrusal olmayan programlama problemlerinin modellenmesi ve çözülmesi için gerekli terminoloji ve methodoloji yi yükseklisans seviyesinde öğrencilere sunmak ve sunulan yöntemlerin uygulanmasını sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Doğrusal Programlama: Modelleme, Çözüm Yöntemleri, Doğrusal programlamada Dualite; Doğrusal olmayan programlama: Kısıtlanmamış problemler için birinci ve ikinci mertebeden optimallik koşulları, Lagrange çarpanları, matematiksel programlamada dışbükeylik, KuhnTucker teoremi; Ayrık optimizasyon. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Temel Doğrusal Cebir | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
2 | Doğrusal Programlamaya Giriş | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
3 | Simpleks Algoritması | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
4 | Duralılık Analizi | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
5 | Dualite | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
6 | Tamsayılı Programlama | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
7 | Doğrusal Programlamada ileri konular | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
8 | Doğrusal Olmayan Programlama | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
9 | Envanter Modelleri | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
10 | Probablistik Envanter modelleri | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
11 | Oyun Kuramı | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
12 | Ara sınav | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
13 | Proje sunumları | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
14 | Proje sunumları | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Operations Research Applications and Algorithms, W.L.Winston, 4th Edition , 2004. Introduction to Operations Research, 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001 | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | "Operations Research Applications and Algorithms" by W.L.Winston, Duxbury Press 4th Edition , 1997, ISBN-13: 978-0534520205 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Introduction to Operations Research", 7th Edition, Hillier, Liberman, McGrawHill, 2001. ISBN-13: 978-0072461213 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
||||||
Proje |
1
|
20
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
2
|
25
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
6
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
25
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..