Dersin Adı |
Matematik Yazılımları ve Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 600
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Önemli matematik yazılımlarından birini tanıtmak, bilimsel veritabanlarını kullandırmak ve bilimsel makale yazdırmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste MAGMA matematik programını ve LaTeX yazım programı tanıtılacaktır. Ayrıca, veritabanlarının kullanımı ve akademik ortamda gerekli yazım çeşitleri üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | LaTeX’ e giriş. | George Grätzer, “More Math Into LaTeX”, 5th Edition (Springer, 2016), 3-39. | |
2 | Denklemler, resim and tablo ortamları . | George Grätzer, “More Math Into LaTeX”, 5th Edition (Springer, 2016), 43-160, 191-224. | |
3 | Beamer paketi kullanarak sunum, bibliografik kayıtlar and referans süreçler. | George Grätzer, “More Math Into LaTeX”, 5th Edition (Springer, 2016), 234-251, 307-342. | |
4 | Mathematica’ya giriş | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 1. | |
5 | Temel konular ve listeler | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 2, chapter 3. | |
6 | İki boyutlu grafikler, üç boyutlu grafikler | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 4, chapter 5. | |
7 | Denklemler | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 6. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Algebra ve trigonometri, diferansiyel kalkulüs | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 7, chapter 8. | |
10 | Integral kalkulüs, çok boyutlu kalkulüs | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 9, chapter 10. | |
11 | Adi Diferansiyel Denklemler, Lineer Algebra | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 11, chapter 12. | |
12 | Simulasyon teknikleri- Monte Carlo yöntemi | Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011), chapter 1, chapter 2 | |
13 | Simulasyon teknikleri- Monte Carlo yöntemi | Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011), chapter 3, chapter 4 | |
14 | Simulasyon teknikleri- Monte Carlo yöntemi | Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011), chapter 16, chapter 17 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | George Grätzer, More Math Into LaTeX, 5th edn (Springer, 2016). ISBN-13: 978-3319237954 Eugene Don, Schaum's Outline of Mathematica, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018). ISBN-13: 9781260120738 Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011). ISBN:9780470177938 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | T. Oetiker Latex in 157 minutes: The (Not So) Short Introduction to Latex, (Samurai Media Limited, 2015). ISBN-13: 978-9881443625 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
|||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
24
|
24
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
34
|
34
|
Final Sınavı |
1
|
37
|
37
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..