Dersin Adı |
Diferensiyel Denklemler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 601
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye lineer ve lineer olmayan sistemlerin analizi, çözümlerin varlık ve tekliği, ve kararlılık teorisi öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste lineer denlemlerin ve sistemlerin sonuçları, lineer olmayan başlangıçdeğer problemlerinin varlık ve tekliği, lineer ve lineer olmayan denklemlerin kararlılığı ve sınır –değer problemleri gibi konular işlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Başlangıç-değer problemleri, Picard varlık teoremi. | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 1.2, 1.3 | |
2 | Peano varlık teoremi | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section: 1.4 | |
3 | Çözümlerin sürekliliği. | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 2.1, 2.3, 2.4 | |
4 | Çözümlerin başlangıç koşullarına sürekli bağımlılığı, Çözümlerin değişkenlere bağımlılığı. | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 2.3, 2.4 | |
5 | Lineer denklem sistemleri | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 5.1 | |
6 | Kararlılık Teorisi: Birinci mertebeden sistemler | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 7.1 | |
7 | Kararlılık teorisi: Lyapunov yöntemi | R. Kent Nagle, Edward B. Saff and Arthur David Snider, ''Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems'’, (Pearson, 2011), Section 12.5 | |
8 | Kararlılık teorisi: Yüksek mertebeden sitemler | R. Kent Nagle, Edward B. Saff and Arthur David Snider, ''Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems'’, (Pearson, 2011), Section: 12.7 | |
9 | Pertürbe Lineer Sistemler | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 8.1 | |
10 | Karşılaştırma teoremleri | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 4.1 | |
11 | Diferansiyel Eşitsizlikler | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 4.1 | |
12 | Diferansiyel Eşitsizlikler: Uygulamaları | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), Section 4.1 | |
13 | Sınır- Değer Problemleri | R. Kent Nagle, Edward B. Saff and Arthur David Snider, ''Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems'’, (Pearson, 2011), Section. 11.3 | |
14 | Sınır- Değer Problemleri | R. Kent Nagle, Edward B. Saff and Arthur David Snider, ''Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems'’, (Pearson, 2011), Section. 11.4,11.7 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | John R Graef, Johnny Henderson, Lingju Kong and Xueyan Sherry Liu, ‘’ Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems: Volume I: Advanced Ordinary Differential Equations’’, (World Scientific, 2018), ISBN: 9811221359,9789811221354,9813236450,9789813236455. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kent Nagle, Edward B. Saff and Arthur David Snider, “Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems” 6th Edition, (Pearson, 2011), ISBN-13: 978-0321747747. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
2
|
60
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
25
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
37
|
37
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..