İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    MATH 659 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Grafik Kuramı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MATH 659
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Doktora
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Ayrık yapıların tanıtımı ve onlara dair uygulamalar. Temel amaç Çizge kuramının bilgisayar bilimleri, yöneylem araştırma, sosyal bilimler ve biomatematikteki uygulamalarını vermek. BU kapsam içinde bağlantılılık, boyama, ağaçlar, Euler ve Hamilton yolları, döngüleri, eşleşme, örtme, en kısa rota ve ağ yapıları verilecektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir.
    • Çizge kuramındaki temel kavramları öğrenir
    • Çizge kurmaındaki boyama tekniklerini günlük yaşama uygulayabilir
    • Diyanmik çizgeleri sağlık bilimleri alanında kullanabilmek
    Ders Tanımı Grafikler, çeşitli grafikler. Bağlantılılık, uç grafikler, bloklar, ağaçlar, bölünmeler, doğru grafikleri, düzlemsellik, Kuratowsky kuramı, renklendirme, kromatik sayılar, beş renk kuramı, dört renk varsayımı, petri netler.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Çizgeler R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    2 Temel çizgeler R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    3 Çizge modellemesi uygulamaları R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    4 Yürüme, uzaklık, yol, döngü ve ağaçlar R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    5 Alt çizgeler ve çizge işlemleri. R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    6 Ara sınav
    7 Çizgelerde izomorfizim R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    8 Ağaçlar: köklü ağaçlar, ikili ağaçlar R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    9 Katalan sayıları, İkili ağaçlarda seyahat, geren ağaçlar R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    10 Köşe ve dal bağlantılılığı. Güvenilir ağların inşası. R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    11 MakMin Dualliği ve Menger’s Teoremleri.  Eular turları. R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    12 Hamilton yolları ve döngüleri.Satıcı problemi R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    13 İkili işlemler ve çizgeler R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    14 Köşe ve dal boyamaları, mathematica uygulamaları R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    15 Petri Ağları R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
    16 Dönemin gözden geçirilmesi  

     

    Ders Kitabı R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. Part 3
    Önerilen Okumalar/Materyaller Graph Theory: Modeling, Applications, and Algorithms, by Geir Agnarsson and Raymond Greenlaw, Pearson Prentice Hall, 2007

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    20
    Proje
    1
    25
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    30
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    10
    8
    80
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    10
    20
    Proje
    1
    7
    7
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    X
    -
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    X
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    X
    -
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    -
    -
    X
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    -
    X
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    -
    X
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    X
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    X
    -
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    X
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    X
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin