Dersin Adı |
Olasılık Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
STAT 503
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere olasılık teorisinin temellerini ve uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | İlk olarak kombinatorik analize kısa bir giriş yapılacaktır. Olasılık teorisinin belitleri ve tarihi arkaplan tartışılacaktır. Rastgele olaylar, rastgele değişkenler ve onların temel özellikleri incelenecektir. Bağımsız rastgele değişkenlerin toplamları için limit teoremleri çalışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Olasılık uzayı | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 1:20 | |
2 | Klasik olasılık | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 24:35 | |
3 | Bağımsız olaylar, şartlı olasılık, toplam olasılık formülü | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 64:87 | |
4 | Kesikli rastgele değişkenler için temel gösterimler | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 127:137 | |
5 | Bernoulli, binom, Poisson, geometrik ve ters binom rastgele değişkenleri | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772 139:158 | |
6 | Sürekli rastgele değişkenler için temel gösterimler | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 188:198 | |
7 | Düzgün ve üstel rastgele değişkenler. Normallik kanunu | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 198:206 | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Ortak dağılımlı ve çok değişkenli rastgele değişkenler | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 239:260 | |
10 | Bağımsız rastgele değişkenlerin toplamları, sarılma formülü | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 261:270 | |
11 | Sıra istatistikleri | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 273:277 | |
12 | Beklenen değer özellikleri. Kovaryans, varyans, korelasyon | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 304:340 | |
13 | Moment çıkaran fonksiyon | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 361:371 | |
14 | Merkezi limit teoremi, büyük sayılar kanunu ve diğer limit kuralları | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. 400:418 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | "A First Course in Probabilty" by Sheldon Ross, Pearson, 9th edition, 2012. ISBN-13: 978-0321794772. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Probability and Statistics for Engineers and Scientists” by Ronald Walpole, Raymond Myers, Sharon Myers, Keying Ye, Prentice Hall, 8th Edition, 2006. ISBN-13: 978-0131877115 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
17
|
17
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..