Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

STAT 558 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Deney Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
STAT 558
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri deney tasarımı ve ilintili istatistik alanlarının temelleriyle tanıştırmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir deneyde ne tür bir istatistiki tasarım yapılması gerektiğini belirleyebilecektir.
  • Verileri sınıflandırabilecektir.
  • Uygun istatistik yazılımını bulabilecektir.
  • ANOVA’yı tartışabilecektir.
  • Rastgeleleştirilmiş testler kullanabilecektir.
  • Eksik veriyle çalışabilecektir.
Ders Tanımı Ders, farklı türlerde istatistiki deneylerin analizini içerir. Ayrıca bu derste Rastgeleleştirilmiş Deneyler ve Sabit Tasarımlar da tartışılmaktadır. Eş değişkenlerin ve eksik örneklemlerin analizleri sunulur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Araştırma tasarımlarının türleri, çözüm türleri ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 6:13.
2 Araştırma tasarımlarına genel bakış ve çoğu araştırmada karşılaşılan konular ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 13:21.
3 Veri düzenleme, açıklama ve saklama ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 29:66.
4 Varyans analizi ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 69:90.
5 Faktöriyel rastgeleleştirilmiş gruplar, sabit etki tasarımları ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 154:216.
6 Yüksek – derece faktöriyel tasarımlar ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 175:181.
7 Tekrarlı ölçülmüş tasarım ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 242:281.
8 Arasınav
9 Karışık rastgeleleştirilmiş tekrarlı tasarım ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 316:319.
10 Varsayımlar ve kısıtlamalar. Denklemler ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 319:332
11 Ortadeğişken kullanılan tasarım türleri ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 401:432.
12 Latin kare tasarımlar ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 478:512.
13 Latin kare ANOVA’ya tam örnekler ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 528:538.
14 Saklama ve diğer eksik tasarımlar ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 552:565.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell,  Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144

Önerilen Okumalar/Materyaller

 “Statistical Principles in Experimental design” by D.R.Brown, K.M.Michels ve B.J.Winer, NY,McGrawHill.3rd edition,1991. ISBN-13: 978-0070709829

 “The Design of Experiments” by R.A.Fisher, Edinburgh ve London: Oliver & Boyd. 1971.ISBN-13: 978-0028446905

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
6
84
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
43
43
Final Sınavı
1
50
50
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.