Dersin Adı |
Deney Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
STAT 558
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri deney tasarımı ve ilintili istatistik alanlarının temelleriyle tanıştırmayı amaçlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Ders, farklı türlerde istatistiki deneylerin analizini içerir. Ayrıca bu derste Rastgeleleştirilmiş Deneyler ve Sabit Tasarımlar da tartışılmaktadır. Eş değişkenlerin ve eksik örneklemlerin analizleri sunulur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Araştırma tasarımlarının türleri, çözüm türleri | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 6:13. | |
2 | Araştırma tasarımlarına genel bakış ve çoğu araştırmada karşılaşılan konular | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 13:21. | |
3 | Veri düzenleme, açıklama ve saklama | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 29:66. | |
4 | Varyans analizi | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 69:90. | |
5 | Faktöriyel rastgeleleştirilmiş gruplar, sabit etki tasarımları | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 154:216. | |
6 | Yüksek – derece faktöriyel tasarımlar | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 175:181. | |
7 | Tekrarlı ölçülmüş tasarım | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 242:281. | |
8 | Arasınav | ||
9 | Karışık rastgeleleştirilmiş tekrarlı tasarım | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 316:319. | |
10 | Varsayımlar ve kısıtlamalar. Denklemler | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 319:332 | |
11 | Ortadeğişken kullanılan tasarım türleri | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 401:432. | |
12 | Latin kare tasarımlar | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 478:512. | |
13 | Latin kare ANOVA’ya tam örnekler | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 528:538. | |
14 | Saklama ve diğer eksik tasarımlar | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 552:565. | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Statistical Principles in Experimental design” by D.R.Brown, K.M.Michels ve B.J.Winer, NY,McGrawHill.3rd edition,1991. ISBN-13: 978-0070709829 “The Design of Experiments” by R.A.Fisher, Edinburgh ve London: Oliver & Boyd. 1971.ISBN-13: 978-0028446905 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
5
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
43
|
43
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..