LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
STAT 558 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Deney Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
STAT 558
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri deney tasarımı ve ilintili istatistik alanlarının temelleriyle tanıştırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, farklı türlerde istatistiki deneylerin analizini içerir. Ayrıca bu derste Rastgeleleştirilmiş Deneyler ve Sabit Tasarımlar da tartışılmaktadır. Eş değişkenlerin ve eksik örneklemlerin analizleri sunulur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma tasarımlarının türleri, çözüm türleri | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 6:13. |
2 | Araştırma tasarımlarına genel bakış ve çoğu araştırmada karşılaşılan konular | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 13:21. |
3 | Veri düzenleme, açıklama ve saklama | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 29:66. |
4 | Varyans analizi | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 69:90. |
5 | Faktöriyel rastgeleleştirilmiş gruplar, sabit etki tasarımları | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 154:216. |
6 | Yüksek – derece faktöriyel tasarımlar | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 175:181. |
7 | Tekrarlı ölçülmüş tasarım | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 242:281. |
8 | Arasınav | |
9 | Karışık rastgeleleştirilmiş tekrarlı tasarım | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 316:319. |
10 | Varsayımlar ve kısıtlamalar. Denklemler | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 319:332 |
11 | Ortadeğişken kullanılan tasarım türleri | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 401:432. |
12 | Latin kare tasarımlar | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 478:512. |
13 | Latin kare ANOVA’ya tam örnekler | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 528:538. |
14 | Saklama ve diğer eksik tasarımlar | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 552:565. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Statistical Principles in Experimental design” by D.R.Brown, K.M.Michels ve B.J.Winer, NY,McGrawHill.3rd edition,1991. ISBN-13: 978-0070709829 “The Design of Experiments” by R.A.Fisher, Edinburgh ve London: Oliver & Boyd. 1971.ISBN-13: 978-0028446905 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
43
|
43
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest