İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    STAT 558 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Deney Tasarımı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    STAT 558
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencileri deney tasarımı ve ilintili istatistik alanlarının temelleriyle tanıştırmayı amaçlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bir deneyde ne tür bir istatistiki tasarım yapılması gerektiğini belirleyebilecektir.
    • Verileri sınıflandırabilecektir.
    • Uygun istatistik yazılımını bulabilecektir.
    • ANOVA’yı tartışabilecektir.
    • Rastgeleleştirilmiş testler kullanabilecektir.
    • Eksik veriyle çalışabilecektir.
    Ders Tanımı Ders, farklı türlerde istatistiki deneylerin analizini içerir. Ayrıca bu derste Rastgeleleştirilmiş Deneyler ve Sabit Tasarımlar da tartışılmaktadır. Eş değişkenlerin ve eksik örneklemlerin analizleri sunulur.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Araştırma tasarımlarının türleri, çözüm türleri ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 6:13.
    2 Araştırma tasarımlarına genel bakış ve çoğu araştırmada karşılaşılan konular ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 13:21.
    3 Veri düzenleme, açıklama ve saklama ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 29:66.
    4 Varyans analizi ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 69:90.
    5 Faktöriyel rastgeleleştirilmiş gruplar, sabit etki tasarımları ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 154:216.
    6 Yüksek – derece faktöriyel tasarımlar ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 175:181.
    7 Tekrarlı ölçülmüş tasarım ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 242:281.
    8 Arasınav
    9 Karışık rastgeleleştirilmiş tekrarlı tasarım ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 316:319.
    10 Varsayımlar ve kısıtlamalar. Denklemler ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 319:332
    11 Ortadeğişken kullanılan tasarım türleri ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: : 401:432.
    12 Latin kare tasarımlar ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 478:512.
    13 Latin kare ANOVA’ya tam örnekler ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 528:538.
    14 Saklama ve diğer eksik tasarımlar ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell, Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144 sayfalar: 552:565.
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final sınavı

     

    Ders Kitabı

    ‘’Experimental Design using ANOVA” by B.G.Tabachnick ve L.S.Fidell,  Duxbury Press; 1st edition,2006 ISBN-13: 978-0534405144

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     “Statistical Principles in Experimental design” by D.R.Brown, K.M.Michels ve B.J.Winer, NY,McGrawHill.3rd edition,1991. ISBN-13: 978-0070709829

     “The Design of Experiments” by R.A.Fisher, Edinburgh ve London: Oliver & Boyd. 1971.ISBN-13: 978-0028446905

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    1
    15
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    50
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    50
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    50
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    6
    84
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    43
    43
    Final Sınavı
    1
    50
    50
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
    -
    -
    -
    -
    X
    2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
    -
    -
    -
    -
    X
    3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
    -
    -
    -
    -
    X
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
    -
    -
    X
    -
    -
    5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
    -
    -
    -
    X
    -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
    -
    -
    -
    X
    -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
    -
    -
    X
    -
    -
    8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
    -
    -
    -
    -
    X
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
    -
    -
    -
    X
    -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
    -
    -
    X
    -
    -
    11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
    -
    -
    X
    -
    -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
    -
    -
    -
    -
    X

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin